Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Branża turystyczna. Wielka Brytania coraz mocniejszą marką

0
Podziel się:

W 2014 r. aż 42 proc. zagranicznych turystów, którzy odwiedzili Wielką Brytanię, uznało, że spotkali się w tym kraju z "nadzwyczaj serdecznym przyjęciem". W 2012 r. odsetek ten wyniósł 30 proc., a w 2009 - 19 proc.

Branża turystyczna. Wielka Brytania coraz mocniejszą marką
(pixabay.com/ CC0 Public Domain)

Odsetek zagranicznych turystów, którzy czuli się "nadzwyczaj serdecznie przyjęci" w Wielkiej Brytanii, wzrósł w ciągu ostatnich 5 lat ponad dwukrotnie - wynika z nowego raportu VisitBritain, organizacji zajmującej się promocją Zjednoczonego Królestwa na świecie.

W 2014 r. aż 42 proc. zagranicznych turystów, którzy odwiedzili Wielką Brytanię, uznało, że spotkali się w tym kraju z "nadzwyczaj serdecznym przyjęciem". W 2012 r. odsetek ten wyniósł 30 proc., a w 2009 - 19 proc.

Doroczne badanie percepcji Wielkiej Brytanii wśród turystów odbywa się na podstawie ankiety przeprowadzanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) wśród ponad 5 tys. obcokrajowców tuż przed opuszczeniem Zjednoczonego Królestwa.

Łącznie w ubiegłym roku 89 proc. ankietowanych uznało, że na Wyspach Brytyjskich zostali przyjęci "serdecznie" lub "nadzwyczaj serdecznie". Jednocześnie 93 proc. zadeklarowało, że "z ogromnym lub bardzo dużym prawdopodobieństwem" poleciłoby podróż do Wielkiej Brytanii krewnym i znajomym.

Największy odsetek osób, które czuły się "nadzwyczaj serdecznie" przyjęte w Zjednoczonym Królestwie, stanowią Duńczycy. Za nimi uplasowali się Kanadyjczycy, Szwedzi, Hindusi i Amerykanie.

Brytyjczycy mają również powód do dumy w związku z ich pozycją w opiniotwórczym rankingu ,,Anholt-GfK Nation Brands Index", oceniającym wizerunki marek poszczególnych krajów. W tegorocznym zestawieniu, obejmującym 50 państw świata, Wielka Brytania zajęła 3. miejsce.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)