Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Branża turystyczna. Wielka Brytania coraz mocniejszą marką

0
Podziel się:

W 2014 r. aż 42 proc. zagranicznych turystów, którzy odwiedzili Wielką Brytanię, uznało, że spotkali się w tym kraju z "nadzwyczaj serdecznym przyjęciem". W 2012 r. odsetek ten wyniósł 30 proc., a w 2009 - 19 proc.

Branża turystyczna. Wielka Brytania coraz mocniejszą marką
(pixabay.com/ CC0 Public Domain)

Odsetek zagranicznych turystów, którzy czuli się "nadzwyczaj serdecznie przyjęci" w Wielkiej Brytanii, wzrósł w ciągu ostatnich 5 lat ponad dwukrotnie - wynika z nowego raportu VisitBritain, organizacji zajmującej się promocją Zjednoczonego Królestwa na świecie.

W 2014 r. aż 42 proc. zagranicznych turystów, którzy odwiedzili Wielką Brytanię, uznało, że spotkali się w tym kraju z "nadzwyczaj serdecznym przyjęciem". W 2012 r. odsetek ten wyniósł 30 proc., a w 2009 - 19 proc.

Doroczne badanie percepcji Wielkiej Brytanii wśród turystów odbywa się na podstawie ankiety przeprowadzanej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) wśród ponad 5 tys. obcokrajowców tuż przed opuszczeniem Zjednoczonego Królestwa.

Łącznie w ubiegłym roku 89 proc. ankietowanych uznało, że na Wyspach Brytyjskich zostali przyjęci "serdecznie" lub "nadzwyczaj serdecznie". Jednocześnie 93 proc. zadeklarowało, że "z ogromnym lub bardzo dużym prawdopodobieństwem" poleciłoby podróż do Wielkiej Brytanii krewnym i znajomym.

Największy odsetek osób, które czuły się "nadzwyczaj serdecznie" przyjęte w Zjednoczonym Królestwie, stanowią Duńczycy. Za nimi uplasowali się Kanadyjczycy, Szwedzi, Hindusi i Amerykanie.

Brytyjczycy mają również powód do dumy w związku z ich pozycją w opiniotwórczym rankingu ,,Anholt-GfK Nation Brands Index", oceniającym wizerunki marek poszczególnych krajów. W tegorocznym zestawieniu, obejmującym 50 państw świata, Wielka Brytania zajęła 3. miejsce.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.