Konsorcjum spółki Budimex-Dromex i Ferrovial Agroman zostało wybrane przez rzeszowski oddział GDDKiA w przetargu na budowę 25 kilometrowego odcinka autostrady A4 na odcinku Jarosław-Radymno z ofertą o wartości 969 mln zł brutto.
Oferta konsorcjum Budimex-Dromex została oceniona jako najkorzystniejsza, choć najniższą cenę (964 mln zł) zaproponowało konsorcjum Mostostalu Warszawa z udziałem Acciona Infraestructuras. Konsorcjum Mostostal Warszawa dało jednak _ tylko _ 60 miesięcy gwarancji w odróżnieniu od zwycięskiego konsorcjum Budimeksu, które zaproponowało 84 miesięcy gwarancji, za co otrzymało dodatkowe punkty w przetargu.
Oprócz tych dwóch konsorcjów w przetargu startowało konsorcjum z udziałem Erbudu, konsorcjum Strabag i samodzielnie J&P - Avax.
W ubiegłym tygodniu prezes grupy Budimex informował, że po podpisaniu trzech kolejnych kontraktów drogowych portfel grupy wzrośnie do blisko 6 mld zł, a po uwzględnieniu odcinka autostrady A1 Pyrzowice-Stryków wyniesie ok. 10 mld zł.
Budimex miał 66,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2009 roku wobec 44,22 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 1477,64 mln zł wobec 1486,15 mln zł rok wcześniej.