Jak poinformowała Iwona Mikrut, rzecznik krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) tylko dwie spośród firm, które złożyły wnioski w pierwszym etapie postępowania przetargowego, chcą budować jeden odcinek S7: Lubień - Naprawa, a pozostałe - oba odcinki.
_ - Wszystkie złożone oferty zostaną sprawdzone pod kątem tego, czy spełniają warunki przetargów i czy firmy są w stanie wybudować wskazane odcinki S7. Do drugiego etapu zaproszonych zostanie nie więcej niż 20 firm, dla każdego z dwóch odcinków _ - powiedziała PAP Mikrut. Jak dodała, ze względu na dużą liczbę zgłoszeń trudno sprecyzować termin ogłoszenia, które firmy zostaną zaproszone do drugiego etapu przetargu.
Do 5 marca mogą się jeszcze zgłaszać zainteresowani budową trzeciego, najtrudniejszego w realizacji, górskiego odcinka S7 Naprawa - Skomielna Biała wraz z ponad 2-kilometrowym tunelem.
GDDKiA planuje, że umowy z wybranymi w przetargach wykonawcami trzech odcinków nowej _ zakopianki _ będą podpisane w przyszłym roku.
W 2018 r. powinny być gotowe odcinki Lubień - Naprawa i Skomielna Biała - Chabówka, a w 2021 r. zaplanowano otwarcie odcinka Naprawa - Skomielna Biała wraz z tunelem.
Na liczącej około 16,7 kilometrów trasie powstanie najdłuższy w Polsce, ponad 2-kilometrowy tunel pod masywem Małego Lubonia, a także 38 mostów i wiaduktów (najdłuższy będzie miał 992 m). Będzie po nich przebiegać ok. 8 km trasy.
Według wstępnych szacunków koszt budowy całego odcinka wyniesie okołó 3,5 mld zł. Najdroższą jego częścią będzie dwukomorowy tunel drogowy (szacunkowy koszt jego budowy to ponad 1,3 mld zł).
Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP): _ Lubień _ i _ Krzeczów _ oraz 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.
Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała - Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe _ Skomielna Biała _ i _ Zabornia _, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich ( wiadukty, estakady ), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle _ Skomielna _.
Droga krajowa nr 7 (na niektórych odcinkach S7) jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Będzie przebiegać od Gdańska do Rabki-Zdroju. Jej długość wyniesie ok. 720 km. Nową trasę zlokalizowano w większości w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7, czyli w korytarzu trasy europejskiej E-77. Droga połączy aglomerację trójmiejską, warszawską i krakowską.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Instytucje finansowe będą budować drogi? Chodzi między innymi o Polskie Inwestycje Rozwojowe i Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju. | |
Na początku roku decyzja ws. nowych krajówek Oto najświeższe plany Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. | |
Szczecin z dużym wsparciem na budowę dróg Za pół roku ma być gotowa dokumentacja potrzebna do poprawy komunikacji drogowej w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym. | |
Nowe drogi są, ale kto zapłaci za oświetlenie? Problem dotyczy w Polsce około 1400 gmin, 8 miast na prawach powiatu i opłat za oświetlenie prawie 950 węzłów drogowych i 6850 skrzyżowań. |