Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Anna Frankowska
|

Budowa S17 z Warszawy do Lublina. Jest dobra wiadomość dla kierowców

15
Podziel się:
Budowa S17 z Warszawy do Lublina. Jest dobra wiadomość dla kierowców

Pozwolenia na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 między Lublinem a Warszawą wydał mazowiecki urząd wojewódzki.To dwa fragmenty z ponad 95 km tej drogi, której budowa ma kosztować łącznie 3,2 mld zł i zakończyć się w 2019 r. Po zakończeniu całej inwestycji, przejechanie 150 km drogi z Lublina do węzła Lubelska (który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy), może zająć niecałe półtorej godziny.

Pozwolenia dotyczą odcinków: 13 km od granicy województw lubelskiego i mazowieckiego do Gończyc oraz 12,2 km od Gończyc do początku obwodnicy Garwolina. Oba na terenie woj. mazowieckiego.

"Wydanie decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - PAP) umożliwi przejęcie nieruchomości pod budowaną drogę i rozpoczęcie procedury odszkodowawczej. Wykonawca, po przekazaniu placu budowy, będzie mógł rozpocząć prace" - poinformował rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Nalewajko.

Obydwa odcinki będzie budowała firma Budimex.

Budowa 95,5 km brakującej drogi ekspresowej między Lublinem a Warszawą podzielona została na siedem odcinków. Chodzi o trasę od Kurowa do węzła Lubelska, z wyłączeniem obwodnicy Garwolina. Budowę prowadzi lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dotychczas wydane zostały trzy decyzje ZRID, umożliwiające rozpoczęcie prac budowalnych. W grudniu ub. roku wojewoda lubelski wydał pozwolenie na budowę odcinka Kurów-Skrudki (13,2 km). "W marcu spodziewamy się czwartej decyzji, na odcinek od węzła Skrudki do granicy województw" - zaznaczył Nalewajko. Postępowanie w tej sprawie toczy się w lubelskim urzędzie wojewódzkim.

Rzecznik dodał, że dla dwóch odcinków - od Garwolina do Kołbieli oraz od Kołbieli do węzła Lubelska - w mazowieckim urzędzie wojewódzkim trwa rozpatrywanie wniosków o wydanie ZRID. Natomiast dla obwodnicy Kołbieli, która jest oddzielnym odcinkiem, trwają jeszcze prace nad dokumentacją.

Poszczególne odcinki drogi S-17 wybudują różni wykonawcy wyłonieni w przetargach. Na terenie woj. lubelskiego powstają dwa odcinki trasy: między węzłami Kurów i Skrudki, którego wykonawcą jest firma Mota Engil Central Europe, a koszt inwestycji to 270,8 mln zł oraz od węzła Skrudki do granicy województw (o długości 20,2 km), który zbuduje firma PORR Polska Infrastructure, a koszt inwestycji to 608,8 mln zł.

Pozostałe pięć odcinków przebiega przez woj. mazowieckie. Wykonawcą trzech z nich jest spółka Budimex. Są to odcinki: 13 km od granicy województw do Gończyc (313,6 mln zł); 12,2 km od obwodnicy Gończyc do obwodnicy Garwolina (288,5 mln zł); 13 km drogi od obwodnicy Garwolina do obwodnicy Kołbieli (blisko 290 mln zł).

Pozostałe dwa odcinki - 8,7 km obwodnicy Kołbieli (ok. 225,5 mln zł) i 15,2 km od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (370,5 mln zł) - wybuduje konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe.

Inwestycja jest realizowana w trybie "projektuj i buduj", co oznacza, że wykonawca ma opracować dokumentację projektową, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji i wybudować drogę. Przed oddaniem trasy dla ruchu musi uzyskać decyzję o dopuszczeniu do użytkowania drogi.

Nawierzchnia drogi ekspresowej nr 17 wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Wszyscy wyłonieni w przetargach wykonawcy zadeklarowali wybudowanie tras w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Jeśli plany te zostaną zrealizowane i nie będzie opóźnień, to 95,5 km trasy od Kurowa do węzła Lubelska będzie oddana do użytku w 2019 r.

Po udostępnieniu trasy dla kierowców przejechanie 150 km drogi z Lublina do węzła Lubelska (który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy) może zająć niecałe półtorej godziny.

W latach 2011 - 2014 r. zbudowano już 67 km drogi ekspresowej S17 na odcinku od Kurowa do miejscowości Piaski (Lubelskie) wraz z obwodnicą Lublina. Budowa tego fragmentu S17 pochłonęła 3,3 mld zł, z czego 2,2 mld zł stanowiło dofinansowanie z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko.

gospodarka
budownictwo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(15)
WYRÓŻNIONE
macghyf
8 lat temu
Dlaczego nie ma fabryk na wschodzie? Bo nie ma drog. Dlaczego nie ma drog?bo nie ma fabryk. Cieszę się ze wreszcie cos zaczęło się robić na wschodzie. Wystarczy popatrzeć na obwcna siwc drog szybkiego ruchu aby zauważyć dyskryminacje wschodnich wojewodztw
Tomasz77777
8 lat temu
Pospieszajcie te inwestycje na południowy wschód ( kolej , droga ekspresowa ) Jak najszybciej włączyć to piąte koło zamachowe naszej gospodarki jakim jest ściana wschodnia - np Lublin ze Swidnikiem to 400 tyś aglomeracja z lotniskiem :)
Ellis
8 lat temu
Wszystko fajnie. Tylko dlaczego tak drogo. Pis obiecywał że będzie taniej a jest drożej.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (15)
lbn
8 lat temu
zobaczymy akoś im nie wierzę
dgytujgfnh
8 lat temu
Coś takiego! Będzie nowa droga za tego (nie)rządu?! Chyba krzyżowa!!
kaszub
8 lat temu
Kiedy będzie S6 ???
zsunaj
8 lat temu
"Po zakończeniu całej inwestycji, przejechanie 150 km drogi z Lublina do węzła Lubelska (który ma połączyć wschodnią i południową obwodnicę Warszawy), może zająć niecałe półtorej godziny." Orły Macierowicza przejadą ta trasę w 30 min hahaha
HETMAN POLNY
8 lat temu
KOSZT 1 METRA BIEŻĄCEGO TO CO NAJMNIEJ 13 500 ZŁ ZA KLEJENIE PASTWISKA BEZ ŻADNEJ WARTOŚCI RYNKOWEJ. ROZUMIEM ŻE WYKORZYSTANO WAHADŁOWCAMI NASA Z PRZYLĄDKA CANAVERAL BĘDZIE ZSYŁANY ŻWIR KSIĘŻYCOWY W TEJ CENIE A CZĘŚĆ MATERIAŁÓW DOSTANIEMY Z KAZACHSTANU Z KOSMODROMU BAJKONUR.