Samorządowcy od lat zabiegają o budowę drogi S12, która ma połączyć trzy województwa. Jednak pojawiły się kolejne problemy. Inwestycję zaplanował rząd PO-PSL, ale zabezpieczył tylko połowę potrzebnych środków. Dlatego GDDKiA czeka, aż będzie zagwarantowane finansowanie. I piąty raz przesuwa termin. href="http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/inwestycje-drogowe-w-polsce-rozpoczely-sie,121,0,1944697.html">
Droga nr 12 przebiegać ma równoleżnikowo przez trzy województwa: łódzkie, mazowieckie oraz lubelskie. Odcinek trasy z Piotrkowa Trybunalskiego do Puław to ponad 100 km. Budowa została zaplanowana na lata 2014- 2023. Jednak jest kłopot.
Według rzecznika resortu infrastruktury Szymona Huptysia na rozpoczęcie prac brakuje więc prawie 100 mld zł. Jak wylicza rzecznik - poprzednia Rada Ministrów zabezpieczyła tylko 107 mld zł, natomiast - według obecnych szacunków - potrzeba aż 200 mld zł. GDDKiA z tego powodu pięć razy przesuwała termin otwarcia ofert firm, które chcą budować kolejne odcinki drogi.
Na razie nie wiadomo, jakie konkretnie inwestycje są zagrożone. "Resort infrastruktury i budownictwa jest na końcowym etapie podejmowania decyzji o harmonogramach realizacji konkretnych zadań i budów" - poinformował Huptyś.
Opóźnieniem w przygotowaniach do budowy drogi S12 są zaniepokojeni samorządowcy zrzeszeni w Stowarzyszeniu Jednostek Samorządu Terytorialnego na rzecz Budowy Drogi Ekspresowej S12.
W lutym pismo w sprawie S12 wysłał do szefa resortu infrastruktury i budownictwa prezydent Radomia Radosław Witkowski, prezesa Stowarzyszenia S12. Jego zdaniem, budowa S12 to bardzo ważna inwestycja. "To także szansa na ożywienie gospodarcze terenów, przez które będzie przebiegała trasa". Do tej pory nie otrzymał odpowiedzi z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
S12 miałaby się rozpocząć w woj. łódzkim, w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie skrzyżowałaby się m.in. z autostradą A1 oraz S8. Przebiegając przez Radom dałaby możliwość połączenia komunikacyjnego z ekspresową S7 oraz drogą krajową nr 9. W okolicach Zwolenia skrzyżowałaby się z DK nr 79 i poprowadziłaby do Puław w woj. lubelskim.
Zgodnie z wstępnymi założeniami ekspresówka ma posiadać dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz 12-metrowy pas rozdziału, umożliwiający w przyszłości dobudowanie trzeciego pasa ruchu. Więcej czytaj tutaj.