Sieć Burger King zanotowała w IV kw. 2015 r. 3,9-procentowy wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym - wynika z oficjalnych danych przedsiębiorstwa.
Zaraportowane przez Burger King wyniki dotyczą sprzedaży w porównywalnych restauracjach i nie uwzględniają wpływu zmian kursów walutowych. W osiągnięciu 3,9-procentowego wzrostu sprzedaży popularnej sieci fast food pomogły przede wszystkim nowe smaki frytek z kurczaka, a także oferta "2 produkty za 5 dolarów" - i burger w czarnej bułce, wprowadzony do sprzedaży w Japonii w okresie poprzedzającym Halloween.
Od 2014 r. właścicielem Burger Kinga jest kanadyjski koncern Restaurant Brands International, powstały z połączenia wspomnianej sieci oraz sieci kawiarni Tim Hortons, oferującej klientom słodkie i słone przekąski. Również Tim Hortons zanotował w IV kw. 2015 r. wzrost sprzedaży w porównywalnych restauracjach - o 6,3 proc. rdr.
Wyniki obu sieci okazały się lepsze od rynkowego konsensusu. Analitycy zakładali, że sprzedaż w lokalach Burger King wzrośnie o 3,8 proc., a w kawiarniach Tim Hortons - o 3,9 proc.
Główni rywale Burger Kinga, McDonald's i Wendy's, również wprowadzili w 2 połowie 2015 r. nowe atrakcje do swojej oferty. McDonald's przyciągnął klientów serwowanymi przez całą dobę śniadaniami, a sieć Wendy's postawiła na promocję "4 produkty za 4 dolary".