Carrefour Polska otworzy sieć franczyzowych sklepów "Carrefour Bio". Detalista testuje nowy koncept w Warszawie. Placówka ruszy jeszcze w tym roku – informuje dlahandlu.pl. Sieć zapowiada, że będzie to mały format dla nowoczesnego klienta.
Oferta ma być przystępna cenowo. Jeśli format zostanie dobrze przejęty w Warszawie, pojawi się także w innych miastach. To wyjście naprzeciw trendowi na żywność ekologiczną, który w Polsce jest coraz silniejszy.
Czytaj także:Rosyjski dyskont chce wejść do Polski. Powstała spółka, która będzie zarządzała biznesem
Polak średnio rocznie wydaje ok. 30 zł na tego typu produkty, Niemiec zaś ok. 180 zł. W Polsce działa 1,6 mln gospodarstw rolnych, z czego tylko 23 tys. to gospodarstwa ekologiczne.
Grupa Carrefour wdraża Act for Food, program konkretnych działań na rzecz lepszego jedzenia, smaku i jakości. W jej ramach na Zdrowej Półce będzie dostępnych 1500 artykułów prozdrowotnych i dietetycznych z gwarancją najniższej ceny. Produkty Carrefour bio, których jest obecnie 70 będą sprzedawane z 10 proc. rabatem – czytamy na portalu dlahandlu.pl.
Rozszerzona ma być też oferta produktów wegańskich, których obecnie jest 167, a do tego 68 kosmetyków ze składników roślinnych.
Zobacz też: Mała przychodnia w każdej firmie. To przyszłość medycyny.
Eko postęp
Do 2025 roku zostaną wycofane z sieci jaja klatkowe. Rozwijane będą też kontrakty farmerskie na dostawy lokalnych warzyw i owoców od polskich dostawców m.in. w ramach oferty Jakość z Natury.
- Nasze priorytety na 2018 rok to przede wszystkim dalszy rozwój nowoczesnych rozwiązań oraz rozpoczęcie w Polsce transformacji żywieniowej - mówił w marcu Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.
- Chcemy stać się pionierem w zakresie oferty zdrowych produktów i być siecią pierwszego wyboru dla klientów poszukujących wysokiej jakości w przystępnych cenach. W ten sposób będziemy również realizować cele strategii „Carrefour 2022”, przyjętej przez Grupę Carrefour – podkreślał de Colonges.
By wesprzeć i zrealizować te założenia, francuski detalista wdrożył w ciągu ostatnich miesięcy nowy system zarządzania oraz powołał Komitet Doradczy ds. Żywności. W całej Francji detalista ma 20 sklepów bio, a współtworzył je Christophe Rabatel, nowy dyrektor generalny Carrefour Polska.
W naszym kraju sieć wprowadziła już m.in. pieczywo marki własnej bio oraz gamę produktów SENS. System SENS umożliwia klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl