Carrefour szuka młodych talentów i przedsiębiorców. Sieć handlowa uruchomi inkubator technologiczny na potrzeby handlu - poinformował prezes Guillaume de Colonges. Projekt ma pozwolić na poszukiwanie i wdrażanie innowacji. Na razie firma oferuje najciekawszym projektom miejsce w biurach, a pomysły testowane będą w jednym ze sklepów sieci.
- Inkubator Carrefour to pierwsze takie wdrożenie sieci handlowej w Polsce. Dostrzegamy olbrzymi potencjał intelektualny wśród małych, prężnych firm i uczelni działających nad Wisłą. To one będą kształtować przyszłość nowych technologii wykorzystywanych w krajowym, a także światowym biznesie - powiedział de Colonges, cytowany w komunikacie.
Carrefour Polska udostępni wybranym start-upom specjalnie przygotowaną przestrzeń biurową o powierzchni 650 metrów kwadratowych w Warszawie. Równocześnie jeden ze sklepów Carrefour stanie się polem do testów nowych pomysłów wypracowanych w ramach inkubatora, np. aplikacji i rozwiązań cyfrowych.
Carrefour zaprasza do współpracy firmy zarówno rozpoczynające działalność, jak i z ugruntowaną pozycją w branży nowych technologii, a także uczelnie wyższe o profilu informatycznym lub handlowym, podkreśla firma.
Partnerem przedsięwzięcia jest MADIFF, firma doradcza w zakresie innowacji cyfrowych i nowych technologii oraz jej akcelerator i-MADIFF. Jego rolą jest przyśpieszenie rozwoju start-upów. Firma doradcza wspólnie z Carrefour będzie oceniać i wybierać najciekawsze ze zgłaszanych projektów.
Na kolejnych etapach rozwoju start-upów MADIFF ma się zajmować zapewnieniem finansowania. Choć jeszcze żaden start-up z rąk Carrefoura w Polsce nie wystartował, to w komunikatach sieć rozpisuje się o ewentualnej ekspansji międzynarodowej pomysłów.