Twórcy platformy Carsmile liczą, że przekonają Polaków do długoterminowego najmu samochodów zamiast ich kupowania. Tradycyjne salony samochodowe mogą zniknąć w ciągu najbliższych kilku lat.
- Mamy do dyspozycji 30 marek. W ciągu dwóch tygodni powinniśmy uzupełnić platformę o cały rynek – mówi money.pl Łukasz Domański, prezes Carsmile. Każdy model ma być dostępny w różnych wersjach. Jak twierdzi, Polakom według badań kupno samochodu zajmuje 12 tygodni, bo brakuje dobrego doradztwa i narzędzi porównawczych. A Carsmile wypełnia tę lukę - zapewnia.
Subskrypcja wybranego modelu będzie trwać od 12 do 60 miesięcy. Koszt? Miesięczna rata jest rozbita na dwie części. Pierwsza to stały abonament, a druga zależy od wyjeżdżonych kilometrów. Zdaniem Domańskiego i Michała Knittera, współtwórcy platformy, taki system odzwierciedla spadek wartości samochodu. Przy czym opcjonalnie na końcu subskrypcji auto będzie można wykupić a większa liczba wyjeżdżonych kilometrów będzie oznaczać jego mniejszą cenę.
Czytaj też: Car sharing rośnie w siłę
Abonament będzie zależał od marki. Dla firm stawki zaczynają się od 650 zł, a dla klientów indywidualnych od 800 zł (plus stawka za kilometr, też zależna od modelu i typu samochodu). Do tego dochodzą koszty paliwa, bo firma oferować będzie pełny pakiet usług: ubezpieczenie, serwis i wymianę opon.
Twórcy Carsmile posługują się przykładem rodziny, w której obydwoje partnerzy zarabiają średnią krajową, czyli łącznie mają ok. 10 tys. PLN brutto. Według nich taka para będzie mogła kupić sobie Opla Corsę w kredycie 50 tys. zł na pięć lat. Ich dodatkowe koszty miesięczne to: 250 zł ubezpieczenia, 100 zł za serwis i 30 zł za opony. W Carsmile będą mogli dokonać subskrypcji Opla Astry, Nissana Qashqai lub Skody Octavii. Całkowite koszty wynajmu wyniosą ich 1100 zł miesięcznie abonamentu i 26 gr za każdy przejechany kilometr.
Brzmi znajomo? Jest to bowiem podobne rozwiązanie do leasingu. A opcja ta dla klientów indywidualnych nie jest już czymś wziętym z księżyca. Dlaczego więc ktoś decydujący się na wynajem samochodu miałby wybrać Carsmile?
- Jesteśmy w stanie wynegocjować lepsze ceny niż indywidualny konsument. Poza tym zapewniamy opiekę serwisową i ubezpieczeniową. Tutaj też mamy lepszą pozycję niż pojedynczy klient – zapewniają Domański i Knitter.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl