CD Projekt zaprezentował raport kwartalny. Wyniki okazały się dużo słabsze od oczekiwań, ale bardziej uwagę przykuwają informacje o nowych produkcjach. Cyberpunk 2077 ewidentnie nie jest obecnie priorytetem spółki. Ta skupia się na Gwincie.
CD Projekt zarobił w trzecim kwartale prawie 36 mln zł, co jest wynikiem o 15 proc. niższym od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP. Oczekiwano również wyższych o 18 proc. przychodów. Nie dziwne, że giełda zareagowała nerwowo. Akcje spadły na otwarcie sesji poniżej 100 zł, czyli o 15 proc. Potem poszły w górę, ale i tak pierwsze pół godziny sesji skończyło się na ponad 6-procentowym minusie.
Notowania CD Projekt w środę src="https://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1511280000&de=1511367000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CDR&colors%5B0%5D=%230082ff&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1"/>
Co trzeba zaznaczyć, to wszystko przy wzroście wydatków na prace rozwojowe z 12,2 mln zł w ub.r. do 18,2 mln zł w roku bieżącym. Jednocześnie spadły jednak koszty wynagrodzeń z 20,3 do 15,1 mln zł, wzrosły natomiast koszty ogólnego zarządu z 6 mln zł do 7,6 mln zł.
Z tych danych naprawdę można wysnuć wnioski, że prace nad najnowszą grą Cyberpunk2077 nie idą pełną parą. Nieoficjalne informacje o konfliktach na linii CD Projekt a pracownicy pojawiały się ostatnio w mediach.
Z informacji w raporcie kwartalnym widać, że produkcja Cyberpunk2077 to nie jest obecnie wiodący dla spółki temat. W opisie działań w trzecim kwartale jest tylko wzmianka o "kontynuacji produkcji". Dużo więcej firma rozpisała się o Gwint: Wiedźmińskiej Grze Karcianej.
Gwint priorytetowy
W trzecim kwartale wprowadzono w grze kolejne zmiany. Ulepszono w lipcu mechanikę, co ułatwiło wyszukiwanie przeciwników i ich dobieranie. W sierpniu rozwinięto funkcje społecznościowe gry, wprowadzono profile graczy, powiadomienia i wiadomości. Pojawiło się 30 nowych kart i nowy tryb rozgrywki Pro Ladder.
Pod koniec sierpnia, po zgodach urzędowych rozpoczęły się zamknięte testy beta gry. W tym samym czasie zaprezentowano grę na największych targach na świecie - Gamescom w Kolonii. Firma informuje też o 10. rocznicy Wiedźmina. O Cyberpunku 2077 niewiele.
Jasno widać, że CD Projekt skupia się na Gwincie i nowy wielki projekt, zgodnie z tym co wyszło z przecieków od byłych pracowników spółki, chwilowo jest traktowany drugoplanowo, choć przecież pierwszy trailer gry ukazał się już cztery lata temu.
Spółka skupiła się na przeznaczaniu nadwyżek z działalności operacyjnej na lokatach trzymiesięcznych w banku - lokaty wzrosły w trzecim kwartale o 90 mln zł, a kwartał wcześniej wypłacono jeszcze 101 mln zł dywidendy. W firmie przybyło 55 mln zł środków pieniężnych i ich odpowiedników.
Patrząc na strukturę wyników widać dużo mniejsze niż przed rokiem przychody spółki CD Projekt Red, pełniącego funkcję dewelopera gier komputerowych w grupie CD Projekt - spadły do 58 mln zł w trzecim kwartale z 80,6 mln zł rok temu.
Poza grą karcianą Gwint brak nowości na rynku w postaci choćby dodatku do Wiedźmina: Dziki Gon, więc i przychody spadły. Z tego samego powodu spadły też i zyski z produkcji gier - do 33,8 mln zł z 40 mln zł rok temu.
Dobrze natomiast radzi sobie internetowy serwis sprzedaży gier, czyli gog.com. W trzecim kwartale miał 33,4 mln zł przychodów, podczas gdy rok temu 23,6 mln zł. Zyski wyniosły 1,9 mln zł, a w tym samym kwartale 2016 r. było to zaledwie 0,5 mln zł (+260 proc.).
Wybrane wyniki CD projekt za trzeci kwartał (mln zł) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
mln zł | 3 kw. 2017 | 3 kw. 2016 | zmiana % | 1-3 kw. 2017 | 1-3 kw. 2016 | zmiana % |
Przychody | 84,9 | 100,8 | -15,8 | 339,7 | 419,8 | -19,1 |
Wynik EBITDA | 45,8 | 81,0 | -43,5 | 189,1 | 243,0 | -22,2 |
zysk netto | 35,7 | 36,6 | -2,3 | 154,4 | 171,2 | -9,8 |
marża EBITDA % | 53,9 | 80,4 | -26,5 | 55,7 | 57,9 | -2,2 |
marża netto % | 42,0 | 36,3 | 5,8 | 45,5 | 40,8 | 4,7 |
przepływy operacyjne | 74,1 | 59,1 | 25,3 | 198 | 199,3 | -0,7 |
przepływy inwestycyjne | -108,3 | -323,1 | 66,5 | -263 | -233,4 | -12,7 |
przepływy finansowe | -0,5 | 2,7 | -118,2 | -102 | 3,3 | -3224,4 |
Źródło: raport kwartalny CD Projekt |