Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Centralny Port Komunikacyjny. Pełnomocnik rządu do spraw budowy jedzie z Szydło do Chin

27
Podziel się:

Pełnomocnik rządu do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild będzie towarzyszył Beacie Szydło podczas podróży do Chin. Premier weźmie w Pekinie udział w szczycie państw zainteresowanych projektem Nowego Jedwabnego Szlaku.

Centralny Port Komunikacyjny. Pełnomocnik rządu do spraw budowy jedzie z Szydło do Chin
(MSP)

Pełnomocnik rządu do spraw budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild będzie towarzyszył Beacie Szydło podczas podróży do Chin. Premier poruszy temat udziału chińskich inwestorów w projekcie i weźmie udział w szczycie państw zainteresowanych projektem Nowego Jedwabnego Szlaku w Pekinie.

Wild podkreśla, że celem Centralnego Portu Komunikacyjnego jest otwarcie na wschód, dlatego jego obecność w Chinach będzie w pełni uzasadniona. Dodał, że Chiny i inne państwa tamtego regionu mają spore doświadczenie w budowie portów lotniczych.

Mikołaj Wild zapowiada, że kwestią lokalizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego rząd zajmie się przed wakacjami. Podkreśla też, że chce, by inwestycja była gotowa za 10 lat.

W środę podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego debatowano, że należy zapewnić przygotowanie inwestycji pod docelową przepustowość rzędu 100 mln pasażerów rocznie i zapewnić budowę modułową, poczynając od przepustowości 50 mln pasażerów.

Uczestnicy debaty wskazywali, że nie jest dziś większym problemem zapewnienie finansowania inwestycji, która w przypadku samego portu lotniczego ma kosztować ok. 20 mld zł, a wraz z pozostałą infrastrukturą - ok. 30 mld zł.

Już w połowie lutego projekt zyskał aprobatę Jarosława Kaczyńskiego. - To wielkie międzynarodowe lotnisko jest nam potrzebne i to jest, według mnie, priorytet - mówił prezes PiS.

- Nie możemy zgodzić się na to, że jesteśmy tylko krajem, w którym lotniska są początkiem drogi do innych wielkich lotnisk - powiedział Kaczyński i podkreślił, że lotniska w Wiedniu i Pradze mają dużo większą siatkę połączeń niż największy port lotniczy w Polsce, czyli warszawskie Okęcie. Kaczyński dodał, że Polska jest "dużym europejskim krajem i musimy dążyć do tego, żeby tym krajem być w całym tego słowa znaczeniu".

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(27)
WYRÓŻNIONE
Polak
8 lat temu
Tu popieram bardzo. Nam potrzeba nowoczesnego portu lotniczego. Jak i rozwoju transportu kolejowego. Powiem krótko :kto handluje ten żyje!!!
piotr
8 lat temu
to jest bardzo dobry pomysl lotnisko cargo w srodkowej Europie i to w Polsce, ale widze ze lemingi nic nie rozumieją tylko aby dogryzc komus wyszydzić wsze z PO.
Polak
8 lat temu
Jestem za
NAJNOWSZE KOMENTARZE (27)
holewiusz
5 lata temu
Globalizacja to wymiana towarów, informacji, kapitału, technologii, ludzi, przemieszczanie się związane z zatrudnieniem itd. Wszystko to zapewnia transport. Dlatego tak ważny jest układ komunikacji wewnętrznej kraju dla funkcjonowania gospodarki i państwa. To determinuje możliwość międzynarodowej wymiany towarowej ( porty, autostrady, koleje i transport lotniczy) i udział w gospodarce światowej i współpracy oraz decyduje o podziale zysków i wpływa na role polityczną kraju.
cajo
8 lat temu
a CO O. tADEUSZ NA TO ?
cajo
8 lat temu
LOTNISKO IM. LECHA
tak tak
8 lat temu
Nareszcie wstajemy z kolan.
Polak gorszeg...
8 lat temu
Jedwabny szlak to głównie przepływ towarów a nie pasażerów. Chiny powiedziały wyraźnie: chcemy wozić koleją, pomóżcie nam, a zbudujemy szlak, infrastrukturę i wszyscy zarobią. Polacy jednak oczywiście po swojemu: chcemy samoloty bo to bardziej prestiżowo wygląda dla nas i połechce nasze ego. Skończy się tak samo jak z gazociągiem Odessa-Brody-Płock, Nord streamem i kilkoma innymi inwestycjami, czyli znowu zaprzepaścimy swoją szansę i wspaniałe położenie geograficzne, i koniec końców Chiny, jak wcześniej Rosja nadłożą trochę kosztów i drogi, ale nas po prostu ominą. Bo w biznesie liczy się stabilność i wzajemne relacje między partnerami, a nie kto ile wyszarpie na jednej transakcji.
...
Następna strona