"Alinas z Germanwings jest odpowiedzią na sytuację w sektorze. Na rynku tanich linii nieuniknione są konsolidacje i alianse" - powiedział we wtorek na konferencji prasowej Piotr Kociołek, prezes Centralwings.
Według niego współpraca między obiema firmami zaowocuje niższymi kosztami sprzedaży, a także zwiększeniem oferty dla klientów.
Andreas Bierwirth, wiceprezes Germanwings, liczy, że za 5 do 10 lat około 40 proc. europejskich połączeń lotniczych będzie przypadało na tanie linie.
Ocenia on, że w przyszłości największy rozwój ruchu lotniczego zanotują właśnie tani przewoźnicy.
Przedstawiciele obu firm poinformowali, że są otwarci na poszerzanie współpracy o kolejnych partnerów, reprezentujących podobny model biznesowy.
"W pierwszej kolejności przyglądamy się Star Alliance, a także firmom regionalnym. Interesuje nas rozwijanie współpracy na rynku włoskim, hiszpańskim i austriackim" - powiedział Bierwirth.
Germanwings należą do Eurowings Luftverkehr AG, których właścicielem jest Lufthansa.
Centralwings, należący do PLL LOT, rozpocznie loty 1 lutego. Firma liczy na dodatni wynik operacyjny w 2007 roku. Przewoźnik będzie wykonywał loty rejsowe i przejmie od LOT-u przewozy czarterowe. W tym roku chce przewieźć 800 tys. pasażerów, z czego ponad połowę będą stanowiły osoby odbywające loty rejsowe, a pozostała część przypadnie na czartery.