Ukraiński Kościół Prawosławny Patriarchatu Kijowskiego wystąpił przeciwko umieszczaniu symboli religijnych na etykietach napojów alkoholowych. Niezadowolenie wywołała nowa seria piwa o nazwie _ bożonarodzeniowe _.
Cerkiew uważa, że świadczy to o komercjalizacji Świąt Bożego Narodzenia oraz o wykorzystywaniu autorytetu instytucji religijnych do sprzedaży napojów wyskokowych.
_ Piwo bożonarodzeniowe _ wypuściło dwóch dużych ukraińskich producentów tego trunku. Na etykiecie jednego z napojów widnieją wieże kościołów i charakterystyczne dla cerkwi wschodnich banie.
_ Można jeszcze zrozumieć, gdy symbol świątyni pojawia się na etykiecie wina +Kahor+, które używane jest w cerkwiach podczas sakramentu Eucharystii, jednak gdy świątynie, krzyże i ikony pojawiają się na etykietkach innych marek win, a tym bardziej w reklamie piwa czy wódki, jest to nie do przyjęcia _ - czytamy w oświadczeniu Cerkwi dla mediów.
Oburzenie w związku z symbolami religijnymi na piwie wyraziła także Hanna Herman, do niedawna doradczyni prezydenta Wiktora Janukowycza. W wyniku październikowych wyborów parlamentarnych została ona posłanką do Rady Najwyższej Ukrainy z ramienia prezydenckiej Partii Regionów.
Herman zapowiedziała, że wystąpi z inicjatywą ustawodawczą zakazującą używania symboli religijnych na wyrobach alkoholowych.
_ Oczekujemy, że projekt takiej ustawy zostanie poparty przez Ukraińską Radę Kościołów i Organizacji Religijnych _ - głosi oświadczenie Ukraińskiego Kościoła Prawosławnego Patriarchatu Kijowskiego. Zaapelował on do wiernych, by bojkotowali alkohole z etykietkami, na których widnieje symbolika religijna.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Skandal na Ukrainie. Nie przyznają się do... Kontrakt zawarto w poniedziałek w obecności premiera Ukrainy i innych członków ukraińskich władz. | |
Wygrali wojnę z rosyjskim na cukierkach Firma Roshen ugięła się przed groźbą bojkotu jej wyrobów. |