Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Chińskie marki rosną w siłę. Oto 50 najmocniejszych firm

0
Podziel się:

Tegoroczny ranking otwiera gigant telekomunikacyjny, firma ChinaMobile. Na kolejnych miejscach znalazły się potężne instytucje finansowe, w tym dwa banki.

Chińskie marki rosną w siłę. Oto 50 najmocniejszych firm
(Zhang chunlei - Imaginechina/FOTOLINK/AP/East News)

Chińczycy przywiązują coraz większą wagę do marek i markowych produktów. w Państwie Środka opublikowano ranking 50 najmocniejszych krajowych firm.

Chińskim markom wciąż trudno konkurować z zachodnimi, które stały się popularne na całym świecie. Tegoroczny ranking 50 otwiera chiński gigant telekomunikacyjny - firma ChinaMobile. Na kolejnych trzech miejscach znalazły się potężne instytucje finansowe, w tym dwa banki, które od tego roku mają swe przedstawicielstwa także w Polsce - Industrial and Commercial Bank (ICBC) of China oraz Bank of China (BOC). Szacowana wartość marki China Mobile to ponad 53 miliardy dolarów.

W pierwszej pięćdziesiątce znalazły się też popularne chińskie wyszukiwarki internetowe, chińskie piwo oraz producent podawanej na oficjalnych przyjęciach wódki. Pośród marek rozpoznawalnych także na Zachodzie, na 23. miejscu sklasyfikowano chińskiego producenta sprzętu elektronicznego, firmę Lenovo.

Autorzy raportu zwracają uwagę na ogromny potencjał handlu w Internecie. W 2010 roku Chińczycy kupili za pośrednictwem sieci towary i usługi za sumę 79 miliardów dolarów. To ponad 100 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czytaj więcej w Money.pl
Chińska firma przenosi produkcję do Japonii Przeniesienie produkcji do Japonii podyktowane jest wzrostem sprzedaży komputerów Lenovo na tym rynku.
Dla nich przesądy są ważniejsze niż jakość Chińczycy lubią nowości i nie dotyczy to tylko produktów, lecz także mody, zwyczajów, filmów, sztuki. Jeżeli ktoś kupi coś nowego, inni chcą mieć to samo.
Ich stronę Chiny blokują już miesiąc. Zemsta? "Financial Times" przypomniał o trwającej od miesiąca blokadzie strony internetowej Bloomberga w Chinach.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)