Umowa przewiduje dostarczenie przez Airbusa 30 szerokokadłubowych A330s i 100 maszyn wąskokadłubowych A320s.
Wcześniej w tym roku szefowie Airbusa oraz firmy inwestycyjnej w strefie wolnocłowej miasta Tianjon podpisali umowę o budowie za 150 mln euro ośrodka wykańczania i dostaw samolotów A330 w Tianjinie.
Zacznie ona działalność pod koniec 2017 r. Od 2008 r. istnieje w tym portowym mieście pierwszy zakład Airbusa w Chinach montujący mniejsze samoloty z rodziny A320.
Airbus ma ośrodki projektowe i zakłady produkcyjne we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii oraz spółki zależne w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Japonii i na Bliskim Wschodzie.
Koncern lotniczy Boeing ocenia, że Chiny mogą zwiększyć swoją flotę powietrzną o 6.330 nowych samolotów w ciągu najbliższych 20 lat. Więc jest tu duże pole do popisu zarówno dla Airbusa jak i jego konkurenta Boeinga.