Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Mikołajewska
|

Centralny Port Komunikacyjny w Grójcu? Będą badania środowiskowe

100
Podziel się:

Możliwe, że CPK nie powstanie w Baranowie, ale w Grójcu. - Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez doradcę technicznego druga ewentualna lokalizacja dla Centralnego Portu Komunikacyjnego - nie uwzględniając komponentu kolejowego - mogłaby być rozważana w rejonie Grójca - powiedział pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.

"Zgodnie z przepisami musimy wskazać przynajmniej dwie lokalizacje inwestycji." - powiedzial Mikołaj Wild.
"Zgodnie z przepisami musimy wskazać przynajmniej dwie lokalizacje inwestycji." - powiedzial Mikołaj Wild. (Andrzej Iwanczuk/REPORTER)

Możliwe, że CPK nie powstanie w Baranowie, ale w Grójcu. - Zgodnie z analizą przeprowadzoną przez doradcę technicznego druga ewentualna lokalizacja dla Centralnego Portu Komunikacyjnego - nie uwzględniając komponentu kolejowego - mogłaby być rozważana w rejonie Grójca - powiedział pełnomocnik rządu ds. CPK Mikołaj Wild.

Jak podaje tvn24.pl, Grójec - miasto leżące 45 km na południe od Warszawy - jest rozpatrywane jako możliwa lokalizacja CPK.

- W naszej ocenie, z perspektywy kolejowej, trudno jest to uznać za alternatywę rzeczywistą - powiedział w środę Wild podczas spotkania z przedstawicielami samorządów, które sąsiadować mają z CPK.

Zobacz także: Port "Solidarność". Polacy o budowie centralnego lotniska

- Zgodnie z przepisami musimy wskazać przynajmniej dwie lokalizacje inwestycji. Musimy pozostawać w kontakcie z organami środowiskowymi. Na dziś mamy zidentyfikowane w Baranowie dwie lokalizacje, niezachodzące na siebie. I to jest pytanie, czy zostanie to uwzględnione, jako lokalizacja alternatywna - powiedział Wild.

Wild tłumaczył też, że decyzja o lokalizacji CPK zapadnie w ciągu dwóch lat. Pełnomocnik rządu ds. CPK dodał też, że trudno jest wskazać lokalizację równie atrakcyjną jak Baranów. Podkreślił, że nie powinna być ona położona dalej niż 50 km od Warszawy.

Po pierwszym etapie budowy CPK ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet około 100 mln. Port powinien być otwarty w 2027 roku.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(100)
WYRÓŻNIONE
jakub
7 lat temu
żadnego lotniska nie będzie ,ale za to biurokracja powstanie ,przecież parę tys. misiewiczów trzeba zatrudnić i po to te mrzonki o lotnisku a do wyborów trzeba poświrować
J24
7 lat temu
[QUOTE] decyzja o lokalizacji CPK zapadnie w ciągu dwóch lat. [/QUOTE] Mam salomonowe rozwiązanie: zbudujmy dwa. I jeszcze trzecie, zapasowe (np. pod Garwolinem, żeby też było na "G"). Czy już mogę być ministrem?
Janusz
7 lat temu
A by może wydobudować to we zakopanem? Albo we Kielcach
NAJNOWSZE KOMENTARZE (100)
Józef
6 lat temu
CPL, elektryczne samochody, loty w kosmos, i inne pomysły Mateuszka marzyciela to wszystko "Pic na Grójec"
Geometra
7 lat temu
Jak centralny to tylko w Piątku - w geometrycznym środku Polski!
Andree Hen
7 lat temu
Nie ma i nie będzie CPK
Ja Polak
7 lat temu
Grójec dobra lokalizacja. Trasa ekspresowa nr 7 rozbudowuje się coraz bardziej. Co za problem zrobić linię kolejową do istniejące linii kolejowej nr 8. W bardzo bliskim sąsiedztwie będą wtedy 3 porty lotnicze skomunikowane ze sobą drogą ekspresową i linią kolejową. Czas przejazdu między każdym z Portów (Okęcie - czartery, Grójec - CPL i Radom - Cargo) wynosił by 40 minut.
Tam bedzie na...
7 lat temu
Zamiast Ogrojcu proponuje na Gorze Oliwnej.....Jest wysoka swieta i mozna zaczac latia parolotniami juz od jutra
...
Następna strona