Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Tak rynek reklamy traci miliony dolarów dziennie. Cybergang ma sprytny sposób

6
Podziel się:

Rosyjski cybergang od kilku miesięcy przejmuje z internetowego rynku reklamy po kilka milionów dolarów dziennie, wynika z przedstawionego w środę raportu firmy White Ops.

Tak rynek reklamy traci miliony dolarów dziennie. Cybergang ma sprytny sposób
(tigerlily713/Pixabay)

Jak poinformowała firma specjalizująca się w wykrywaniu oszustw sieciowych White Ops, rosyjska grupa przestępcza od kilku miesięcy dopuszcza się oszustw na masową skalę, na skutek których internetowy rynek reklamy traci po kilka milionów dolarów dziennie.

Sprytny sposób cyberoszustów

Wszystko na skutek działań hakerskich zwanych "methbot". Nazwa ta, jak czytamy w raporcie White Ops, odnosi się to słowa metamfetamina (meth) zapisanego w pliku, w którym znajduje się wirus. Ta metoda, jak napisali autorzy raportu, "fałszuje liczbę odsłon reklamowych w plikach wideo". Komputery przejęte przez oszustów "oglądają 300 mln reklam wideo dziennie".

Jak podała White Ops, oszuści włamali się do grupy komputerów, które na ich zlecenie "nabijały" oglądalność reklam wideo. Wydawało się, że odbiorcy klikają na prawdziwe spoty internetowe nadawane przez rzeczywiste firmy, tymczasem znajdywały się one na 6 tysiącach fałszywych stron internetowych, do złudzenia przypominających domeny znanych wydawców, takich jak CNN, ESPN, Vogue czy New York Times. Co więcej, ludzie tych reklam nie oglądali. Na zlecenie włamywaczy robiły to komputery.

Według agencji AP oszuści włamali się do ponad pół miliona komputerów. Szajka przestępcza wyłudzała w ten sposób pieniądze od firm płacących za cyfrowe reklamy i pozbawiała potencjalnych wpływów właścicieli stron internetowych, na których spoty byłyby wyświetlane.

Zgarniali z rynku od 3 do 5 milionów dolarów dziennie

Jak powiedział cytowany przez agencję AP prezes White Ops Eddie Schwartz, trudno określić dokładną kwotę, którą nieuczciwie pozyskali rosyjscy oszuści, bo nie ustalono dokładnie, od kiedy trwa proceder. Schwartz szacuje, że sieciowi złodzieje zgarniali z rynku od 3 do 5 milionów dolarów dziennie, mniej więcej od początku października. Dodał, że nie zaprzestali swej działalności.

Tego typu kradzieże od dawna są problemem ocenianego na 187 mld dolarów globalnego rynku reklamy cyfrowej. Według szacunków White Ops, firmy, która sprzedaje antywłamaniowe oprogramowanie m.in. agencjom reklamowym, oszustwa reklamowe związane z botami (komputery przejęte przez hakerów, które wykonują ich polecenia) sięgną w tym roku na świecie 7 mld dolarów.

oprac. Anna Frankowska

gospodarka
media
internet
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Baca
8 lat temu
Jakoś mi nie żal nadawaczy tego reklamowego chłamu. Nikt normalny tego nie ogląda. Jak mi wyskoczy całoekranowa reklama, to robię rzut okiem po rogach szukając krzyżyka i zamykam, niewiedząc nawet, czym tym razem mi tył zawracali.
Albin Siwak
8 lat temu
To skandal! Ci oszuści są naprawdę bezwzględni. Zamiast okradać konta zwykłych ludzi, oszukują biedny rynek reklamowy.
Eugenia
8 lat temu
86odbijajac od tematu, warto czasem pochodzić po necie, pluszakow nigdy za wiele, ow.ly/hFLD307jvdj, w koncu naprawili swoj blad
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Alfreda
8 lat temu
358masakra, świeżaki dla dzieci, maja tylko 5000 sztuk, ow.ly/hFLD307jvdj, w koncu naprawili swoj blad
Stanisława
8 lat temu
147szukasz jeszcze prezentu dla dzieciaczków? osatnio jest fajna promocja na swiezaki, wejdz, maja tylko 5000 sztuk, bit.ly/2ho7TNq, sama dostałam 3 sztuki!
Józefa
8 lat temu
567chyba najlepszym sposobem na zdobywanie prezentów na ostania chwile sa konkursy, zgarnij świeżaki dla dzieci, tylko 5000sztuk!! wejdz na: ow.ly/hFLD307jvdj, sama dostałam 3 sztuki!
Eugenia
8 lat temu
86odbijajac od tematu, warto czasem pochodzić po necie, pluszakow nigdy za wiele, ow.ly/hFLD307jvdj, w koncu naprawili swoj blad
Albin Siwak
8 lat temu
To skandal! Ci oszuści są naprawdę bezwzględni. Zamiast okradać konta zwykłych ludzi, oszukują biedny rynek reklamowy.