Zbudowanie wspólnego portalu mediów publicznych - TVP, Polskiego Radia i PAP - to jedno z głównych zadań do zrealizowania, gdy, dzięki składce audiowizualnej, będą one już miały solidny fundament finansowy - mówi wiceminister kultury Krzysztof Czabański.
- Jednym z kluczowych pomysłów do zrealizowania, gdy będzie już solidny fundament finansowy, jest zbudowanie wspólnego portalu mediów publicznych. Bardzo duża część odbiorców korzysta już tylko z pośrednictwa internetu. Te instytucje mają takie zasoby informacji i archiwa, że powinny być bardzo poważnym graczem na rynku internetowym - powiedział Czabański.
Dopytywany, czy portal miałby być konkurencją dla takich portali jak np. Onet, odpowiedział: - Dla Onetu, dla WP.
Na pytanie, jak można skłonić te trzy firmy do współpracy, Czabański odparł: - Jak odbudujemy je finansowo, to będziemy potrafili je też zachęcić do wspólnego działania. W myśl ustawy one mogą zakładać spółki celowe, za zgodą Rady Mediów Narodowych.
Zapytany, co ze sprzedażą serwisu przez PAP, skoro też miałaby w uczestniczyć w tworzeniu portalu, odpowiedział: - Można się zastanowić na tym, które serwisy sprzedawać, a które udostępniać.