Jak podała agencja AFX, prezes zarządu koreańskiego koncernu Daewoo Motor, Li Dzung-de, zapowiedział w czwartek, że zarząd firmy nie zamierza włączać do oferty sprzedaży zakładów Daewoo znajdujących się poza granicami Korei Południowej.
Dodał, że amerykański koncern motoryzacyjny General Motors 'nie jest zainteresowany' tymi zakładami Daewoo, w których produkuje się samochody dostawcze i autobusy.
Również według seulskiej prasy, która cytuje anonimowe koła, General Motors zastanawia się nad kupnem zakładów Daewoo w Korei Południowej, lecz nie zagranicznych filii koncernu. GM nie jest np. zainteresowany kupnem polskich zakładów Daewoo.
'Nie będziemy komentować tych informacji. Taka była umowa, że żadna ze stron (m.in. General Motors i Koreański Bank Rozwoju - główny wierzyciel Daewoo Motor) nie będzie się wypowiadała przed zakończeniem negocjacji i my też nie będziemy się wypowiadać' - powiedziała PAP pracownica biura prasowego Daewoo-FSO.
Z prasą nie chciał kontaktować się w czwartek wiceprezes zarządu Daewoo-FSO Janusz Woźniak.
W czwartek rano w Seulu podano, że pierwsza seria rozmów General Motors z zarządem komisarycznym południowokoreańskiego Daewoo potrwa co najmniej dwa tygodnie.
'Konkretne negocjacje rozpoczną się w przyszłym tygodniu - trzeba będzie jednak co najmniej dwu tygodni, by opracować i podpisać memorandum o porozumieniu' - powiedział Czung Keon-jung, prezes Koreańskiego Banku Rozwoju. Czung powiedział, że jego zdaniem, General Motors 'jest zdecydowany kupić Daewoo'.
General Motors po miesiącach wahań przedstawił ostatecznie w środę w Seulu szczegółowy program przejęcia zbankrutowanego południowokoreańskiego giganta samochodowego Daewoo Motor. Treści propozycji amerykańskiej firmy nie ujawniono.
Zbankrutowany koncern Daewoo w listopadzie ubiegłego roku znalazł się pod zarządem komisarycznym. Zadłużenie koncernu szacowane jest na ponad 15 mld dol.
Mimo złej kondycji firmy, przejęcie Daewoo może stać się atutem dla zagranicznych inwestorów, zamierzających umocnić się na rynku azjatyckim - w tym przede wszystkim na chłonnym rynku chińskim, gdzie Daewoo ma ustaloną już pozycję