Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Sieć fastfoodów Warrena Buffeta chce wrócić do Polski. Poważna konkurencja dla McDonald’s

21
Podziel się:

Dairy Queen od ponad roku szuka franczyzobiorców, żeby wrócić do Polski - informuje piątkowy "Puls Biznesu". To już drugie podejście do naszego rynku spółki ze stajni jednego z najbogatszych ludzi świata - Warrena Buffeta.

Sieć DQ się nie zraża i podchodzi po raz drugi do polskiego rynku
Sieć DQ się nie zraża i podchodzi po raz drugi do polskiego rynku (Mike Mozart/CC BY 2.0/Flickr)

Dairy Queen to piąta największa sieć restauracji z hamburgerami w USA i dziewiąta sieć fast-food, wielkością zbliżona do KFC. W samych Stanach Zjednoczonych ma 4,5 tys. restauracji, podczas gdy McDonald's 14 tys.

Najwyraźniej Warren Buffet, którego fundusz Berkshire Hathaway przejął Dairy Queen w 1998 roku za 585 mln dol., pozazdrościł McDonaldowi sukcesu w Polsce. Ten ma ponad 400 restauracji w naszym kraju, 1,3 mld zł rocznych przychodów i 164 mln zł zysku. To najwyraźniej coś, po co warto się schylić, a przynajmniej dobra baza do rozwoju w całym regionie Europy centralnej i wschodniej.

Zobacz także: Zobacz też: Kanapki z fast foodów. Dlaczego powinniśmy ich unikać?

Dairy Queen już raz przymierzał się do polskiego rynku. Sieć, która w USA zaczynała od lodów, by potem rozszerzyć działalność o hamburgery, ogłosiła już w sierpniu 2015 r. że wchodzi do Polski.

Masterfranczyzobiorcą została wtedy spółka Sparrow 4, a z Polski sieć miała rozszerzać działalność w kolejnych europejskich krajach. Jeszcze w styczniu 2016 r. najważniejsi przedstawiciele amerykańskiej spółki wizytowali Polskę i odwiedzali działające wtedy trzy lokale. Rok później wszystkie zostały zamknięte. Krakowska Sparrow 4 jest teraz w upadłości.

W maju 2017 r. okazało się, że DQ chce powrócić - podaje „Puls Biznesu”. Prowadzone były rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami. Nie ruszył dotąd jednak żaden lokal pod szyldem amerykańskiego giganta. Być może obawiają się losu Sparrow 4?

- Wciąż poszukujemy partnera dla DQ w Polsce - powiedział dziennikarzowi „PB” Robert Jones, reprezentujący spółkę w zakresie jej międzynarodowego rozwoju.

Wejście do innych krajów europejskich się nie udało. Na swojej stronie internetowej DQ ogłasza, że wciąż poszukuje franczyzobiorców na Starym Kontynencie.

Polakom smakuje

„Polacy reagowali bardzo dobrze na markę” - twierdzi DQ, dlatego nie poddaje się i chce do nas wrócić. Gazeta wskazuje, że dużo dłużej wchodzenie na nasz rynek trwało w przypadku szwedzkiej Max Premium Burgers. Trwało to od 2010 r. i dopiero w ub. roku zainstalowała się u nas na dobre. W tym roku ma otworzyć sześć lokali.

Wyjście, ale zakończone powrotem, i to z sukcesem, zaliczył natomiast Burger King, również szyld zza oceanu. Obecnie w Polsce działa prawie 50 restauracji pod tą marką.

DQ to kultowa amerykańska sieć z lodami i hamburgerami, słynąca m.in. z serwowanych od 1986 r. lodów Blizzard, które można odwrócić do góry dnem i nie wypadną z otwartego opakowania. Ich sprzedaż stanowi jedną czwartą przychodów DQ.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
Smakosz nalew...
6 lat temu
Czy Polska potrzebuje takich barów z paskudztwem jak Mcdonek ?
Xxx
6 lat temu
Kolejny bar z syfem dla Grażynek,Januszy,Brajanów i Dzesik...
p1c
6 lat temu
Bo Burger King jest sto razy lepszym fast foodem niż Mak. Tylko jakoś nie może się przebić. Wg mnie mają tam 100 razy lepsze hamburgery niż w maku.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
Veg
6 lat temu
Po aferze sprzed 10 lat gdzie w Poznaniu produkowali kielbasy ze zdechlych zwierzat ograniczylem jedzenie miesa do raz, dwa razy na tydzien. Po ostatniej aferze z miesem jestem wegetarianinem
juju
6 lat temu
Błagam, nie nazywajcie baru szybkiej obsługi, gdzie jedzenie jest zawijane w papier - restauracją!!!
dex
6 lat temu
jak tak bardzo chce wejsc to czemu nie siedzi juz ? Szuka frajerow co za swoje beda otwierali sklepy i ryzykowali a on bedzie zwijal pege Chyba lepiej otworzyc swoj sklepik pod swoja nazwa i miec dochody juz a nie kiedys
Typ spode łba
6 lat temu
U nas nie ma miejsca na kolejnego burgerowca. Jest już Mc Donalds, KFC, Burger King. Mamy inną kulturę i nie żremy tyle burgerów jak Amerykanie i takie amerykańskie marki jak Dunkin Donuts czy Taco Bell - choć reprezentujące inny segment rynku - podwinęły ogony i raczej szybko nie wrócą.
zibi
6 lat temu
Polacy wolą jeść syf z McDonalds przygotowywany przez Ukraińców zamiast pozwolić zarobić lokalnym restauracjom.
...
Następna strona