Dyrekcja poinformowała o tym we wtorek na spotkaniu w Tychach wszystkie zawiązki zawodowe.
Przy zachowaniu planowego poziomu redukcji zatrudnienia z Delfo będzie musiało odejść blisko 23 proc. załogi.
Wiesław Brzózka, szef Międzyzakładowej Organizacji Związkowej 'Solidarności' Fiata Auto Poland, która obejmuje także związkowców z Delfo, powiedział, że związki dopiero otrzymały pismo dyrekcji i jeszcze nie zdążyły się do niego odnieść.
Członek zarządu Delfo Giovani Canavero uzasadnił w piśmie do związkowców potrzebę zredukowania personelu radykalnym spadkiem zamówień od głównego odbiorcy (czyli Fiata Auto Poland), brakiem perspektyw na poprawę sytuacji rynkowej i koniecznością restrukturyzacji spółki.
Canavero napisał także, że zwolnienia zostałyby przeprowadzone od maja do lipca. Obejmą one pracowników umysłowych, a także fizycznych ze sfer produkcyjnej i nieprodukcyjnej.
Pierwsze spotkanie w sprawie zwolnień wyznaczono na 21 marca. Odbędzie się ono w Tychach.
Delfo Polska jest nową spółką, która objęła dawniejsze wydziały Fiata Auto Poland; tłocznię, spawalnię modeli siena i palio weekend.
Według stanu na koniec lutego 2001 roku Delfo zatrudniała 1356 pracowników; 1186 w Tychach i 170 w Bielsku-Białej. Wiesław Brzózka z Solidarności podkreślił jednak, że już teraz ok. 100 pracowników dojeżdża każdego dnia z Bielska-Białej do Tychów.
Zwolnienia w Delfo nie są jedynymi, które dotknęły pracowników Grupy Fiata. Od 1 kwietnia odejdzie łącznie 750 osób z Fiata Auto Poland i Fiat Auto Powertrain Polska, spółki zależnej Fiata.