- podała PAP Agnieszka Kempińska, rzecznik DAS Polska.
'W związku z prowadzonymi działaniami restrukturyzacyjnymi zmierzającymi do obniżenia kosztów koncern Delphi zdecydował o przeniesieniu niektórych linii produkcyjnych z Europy Zachodniej do trzech polskich fabryk w Krośnie, Ostrowie Wielkopolskim i Tychach' - powiedziała we wtorek Kempińska.
Zaznaczyła, że przeniesienie linii technologicznych nie będzie się wiązało z budową nowych fabryk i zwiększaniem zatrudnienia w naszym kraju.
'Nie planujemy budowy nowych fabryk w Polsce. Zamierzamy wykorzystać wolne powierzchnie i moce produkcyjne w już istniejących obiektach, z udziałem zatrudnionych w nich pracowników' - dodała rzeczniczka.
Według niej do fabryki w Krośnie, wytwarzającej obecnie amortyzatory zostanie przeniesiona linia produkcyjna sprzęgieł z fabryki w Holandii.
Kempińska nie ujawniła na razie jakie linie technologiczne trafią do zakładu w Ostrowie Wielkopolskim, produkującym obecnie wymienniki ciepła i chłodnic oraz zakładu w Tychach wytwarzającego przekładnie kierownicze i półosie napędowe z system ABS.
Po pół roku restrukturyzacji koncern Delphi zamknął w sumie pięć fabryk na całym świecie i zredukował zatrudnienie o 4.800 pracowników.
W Polsce koncern zatrudnia w sumie ponad 5 tys. pracowników w sześciu fabrykach oraz centrum technologicznym w Krakowie.
Są to: zakład wiązek elektrycznych w Jeleśni, zakład wymienników ciepła i chłodnic w Ostrowie Wielkopolskim, fabryka amortyzatorów w Krośnie, fabryka pochłaniaczy par paliwa w Błoniu pod Warszawą, zakład wytwarzający przekładnie kierownicze i półosie napędowe z system ABS w Tychach oraz fabryka przełączników w Gdańsku.
Do tej pory firma zainwestowała w naszym kraju ponad 150 mln dolarów.
Delphi Automotive Systems jest jednym z największych na świecie dostawców części samochodowych. W 1999 roku koncern został wydzielony ze struktury General Motors (GM) i zadebiutował na giełdzie w Nowym Jorku. Koncern ma obecnie ponad 180 zakładów produkcyjnych w 39 państwach świata. Zatrudnia blisko 220 tys. osób.