Zysk DT wzrósł w I kwartale 2016 r. o 13 proc. i wyniósł 5,16 miliarda euro - podał Deutsche Telekom w środowym komunikacie.
Analitycy prognozowali zyski w I kwartale na poziomie 5,1 miliarda euro.
Sprzedaż niemieckiej firmy telekomunikacyjnej wzrosła w ciągu 3 pierwszych miesięcy tego roku o 4,7 proc. i wyniosła 17,6 miliarda euro, nieco powyżej prognozowanych przez analityków 17,5 mld euro.
Deutsche Telekom wyraźnie korzysta na tym, że popyt na jego usługi jest mocny w USA, gdzie jego T-Mobile US Inc. podwyższył w marcu prognozy wzrostu liczby abonentów.
Liczba ta miesięcznie rośnie o ponad 1 milion nowych klientów i tak jest już od 7 kwartałów.
Niemcy zastosowali w USA agresywną promocję swoich usług, co pomogło im w walce o klienta z innymi rywalami w branży - Verizon Communications Inc., AT&T Inc. i Sprint Corp.
Na rodzimym rynku Deutsche Telekom ostro konkuruje z Vodafone Group i Telefonica SA, aby pozyskać klientów zainteresowanych m.in. jego MagentaOne - pakietem usług: telefon, internet i TV.
Sprzedaż DT w Niemczech spadła w I kwartale o 2,5 proc., bo mniejsze były przychody firmy z usług mobile.