Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Ponad milion używanych aut trafi do Polski. Głównie stare diesle

82
Podziel się:

W Niemczech wartość samochód z silnikami diesla radykalnie spada. Wszystko przez przepisy, które chronią środowisko. Niechciane przez bogatszych sąsiadów auta trafiają na polskie ulice.

Ponad milion używanych aut trafi do Polski. Głównie stare diesle

Z zagranicy sprowadzimy przeszło milion używanych samochodów – wynika z szacunków Instytutu Smar. Jak podkreśla Rzeczpospolita, to niemal dwa razy tyle, co liczba nowych aut osobowych, które do końca roku wyjadą na z polskich salonów.

Prawie co drugi sprowadzany pojazd napędza silnik diesla. Ich cena spadła za granicą, bowiem tam przepisy środowiskowe są bardziej restrykcyjne, a zakaz wjazdu tych samochodów do centrów miast powoduje, że niemieccy kierowcy pozbywają się nie ekologicznych smoków.

Zobacz także: Smog odpuścił tylko na chwilę:

Te, które trafiają do Polski mają średnio po 12 lat. 469 tys. sprowadzonych od stycznia do września samochodów była starsza niż 10 lat. Ich średni przebieg to blisko 180 tys. kilometrów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

motoryzacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(82)
WYRÓŻNIONE
Ed
6 lat temu
Nie no...nowy sobie kupię...za 2000 miesięcznie...
Płaczę ze śmi...
6 lat temu
Ich średni przebieg 180 tys. kilometrów ahahahhahahahahahahhahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahhahahaahahah umieram xd
kierowca
6 lat temu
każdy stary diesel z Niemiec jest nowszy niż stary diesel w Polsce. czyli i tak idziemy do przodu, ku lepszemu. ja będę zmieniać samochód 18 letni na 10. czyli stary. ale technologicznie i tak "lepszy". wprowadzając zakaz nie kupię nowego z salonu, tylko będę dalej jeździć starym. bo mnie nie stać.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (82)
On
5 lata temu
W Niemczech samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, choćby ze względu na różnicę w opłatach stałych, jest opłacalny dopiero przy przebiegu rocznym rzędu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Pomijam tu ryzyko kosztownych usterek.Skąd wzięto średni przebieg tych samochodów jako prawie 180 000 w ciągu 12 lat. Do Polski sprowadza się głównie samochody mocno wyeksploatowane, gdyż gwarantują one większy zysk przy odsprzedaży. Niektóre z nich 180 000 km robią w ciągu pierwszego roku eksploatacji.
Pozi
6 lat temu
Jak Polak będzie zarabiał jak Niemiec to złomu nie sprowadzi. Ci co tu piszą o zakazie sprowadzanie aut zapomnieli jak starymi oplami kadet i bmw Bawaria się bujali w latach 90 tych
bolo
6 lat temu
Za 1850 miesiecznie to na bank nowy kupuje !!! A moze samochod + !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PJ
6 lat temu
Dlaczego nigdzie ani słowa o ciężarówkach, autobusach, maszynach budowlanych itp. Wszystko w dieslu i kopci jak parowozy.
Rumek
6 lat temu
Zatruwanie powietrza to by dopiero było jak by zakazać sprowadzania 10 latków bo wtedy większość wogule by nie wymieniała samochodów i jeździły by zabytki jak na Kubie.
...
Następna strona