– Grupa Dino rozważa różne opcje rozwoju. W najbliższym czasie nie zakładamy jednak otwierania stacji benzynowych przy sklepach – wyjaśnia Dino Polska.
Wcześniej spekulowano, czy ma w planach otwieranie stacji przy swoich placówkach handlowych. Przypuszczenia wzięły się stąd, że w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Regulacji Energetyki znajduje się wpis informujący, że spółka Dino Oil Sp. z o.o. uzyskała 9 sierpnia 2018 r. koncesję na obrót paliwami ciekłymi. Koncesja definiuje dozwolony rodzaj działalności jako OPC – obrót paliwami ciekłymi – informuje serwis Wiadomości Handlowe.
Koncesja umożliwia Dino kilka scenariuszy ekspansji. Po pierwsze, sieć może wykorzystać ją do budowy stacji paliw przy swoich marketach. Możliwe jest też wypracowanie nowego formatu sklepów convenience – mniejszych placówek zlokalizowanych na terenie stacji paliw. Jeszcze inny wariant to uruchamianie stacji paliw na potrzeby własnych centrów logistycznych.
Sieć zaprzecza jednak, aby w najbliższym czasie planowała otwieranie stacji.
Czytaj też: Rok Dino na giełdzie. Szalona pogoń za Biedronką
Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) wynika, że sieci sklepów detalicznych prowadzą obecnie w Polsce 187 stacji paliw (dane na kwiecień 2018 r.), z reguły zlokalizowanych przy marketach. Liderem jest Intermarche z 63 stacjami, Carrefour ma ich 43, a Tesco 29.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl