Zysk operacyjny wyniósł 68,05 mln zł wobec 51,95 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 108,06 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 826,11 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2017 r. spółka miała 77,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 61,28 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 018,4 mln zł w porównaniu z 1 533,47 mln zł rok wcześniej.
"Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w II kw. 2017 r. 16,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 r., podczas gdy w II kw. 2016 r. było to 12 proc." - czytamy w raporcie.
- Pierwsze półrocze to dobry okres zarówno dla całego rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi jak i dla Dino. Wypracowaliśmy w tym okresie bardzo dobre wyniki. Jesteśmy zadowoleni z wyników z pierwszego półrocza - powiedział prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.
W II kw. 2017 r. uruchomionych zostało 38 nowych sklepów Dino, czyli o 10 więcej niż przed rokiem. Łącznie w I półroczu 2017 r. sieć Dino zwiększyła się o 49 sklepów w stosunku do 46 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2017 r. sieć Dino liczyła 677 marketów, o 120 więcej niż przed rokiem.
- Pozytywne tendencje rynkowe widoczne w I połowie roku są dobrą zapowiedzią kolejnych miesięcy 2017 roku. Zwiększyliśmy w I półroczu nasz bank ziemi o blisko 28 proc. rok do roku, mamy zabezpieczonych 429 lokalizacji pod dalszy rozwój. W drugiej połowie roku chcemy znacznie przyśpieszyć dynamikę otwarć nowych sklepów Dino - dodał prezes.
W I poł. 2017 r. marża brutto ze sprzedaży wyniosła 22,7 proc. i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż rok wcześniej, zaś marża EBITDA osiągnęła poziom 8,2 proc. i była wyższa o 0,3 pkt proc. r/r, podano także.
Wynik EBITDA (po skorygowaniu o 12,3 mln zł kosztów jednorazowych związanych z przeprowadzoną ofertą publiczną) wzrósł o 37 proc., do 166,2 mln zł w okresie styczeń - czerwiec 2017 r.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 23,03 mln zł wobec 14,47 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w kwietniu 2017 r.