Zgodnie z umową, o której poinformował portal wirtualnemedia.pl,koncern miał czas do końca tego roku, by zdecydować się na wykup pozostałych udziałów nadawcy Metra. W poniedziałek Agora podała, że otrzymała od Discovery Polska informację o tym, że chce ona skorzystać z tej opcji. Discovery zapłaci za 51,06 proc. udziałów Green Content 19 mln zł. Ma na to czas do 1 września.
Kanał Metro nadawany jest od 2 grudnia 2016 r. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Zgodnie z Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie tego roku stacja miała 0,2 proc. udziału w rynku oglądalności.
Maciej Orłoś o "Wiadomościach": nie wierzyłem w to, co widzę
**
Jak już pisaliśmy w money.plnawet ponad 100 mln zł ze sprzedaży biletów do kina i kolejne 40 mln zł ze sprzedaży popcornu i coli grupy Agora, nie ratuje spadku wyników wydawcy "Gazety Wyborczej" w innych segmentach. Półrocze skończyła na minusie, choć inwestorzy giełdowi doceniają zysk za sam drugi kwartał.
Grupa Agora, kojarzona głównie z wydawaniem "Gazety Wyborczej" i innych czasopism (np. "Avanti" i "Logo"), zaprezentowała przed tygodniem półroczne wyniki z działalności. Pod względem wyniku netto wciąż nie może wyjść na prostą, ale widać światełko w tunelu.
Dane za drugi kwartał tego roku pokazały minimalny zysk, na poziomie około 700 tys. zł wobec 5,5 mln zł straty rok wcześniej. Mimo tego licząc sześć miesięcy od początku roku Agora jest pod kreską. Strata wynosi 5,4 mln zł przy łącznych przychodach na poziomie 583,7 mln zł.
Ostatnie statystyki potwierdzają, że segment prasy, z której Agora jest najbardziej znana, jest już tylko jednym z kilku biznesów i wcale nie wiodącym. Wygenerował od stycznia do czerwca przychody na poziomie 117,5 mln zł, co stanowi jedną piątą całkowitej sprzedaży.
Prawie 206 mln zł przychodów przyniósł Agorze w pierwszym półroczu segment "Film i książka", czyli ta część działalności, za którą odpowiadają należące do grupy: sieć kin Helios, firma Next Film, zajmująca się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawnictwo książkowe.