Wieprzowinę wybrałby co czwarty ankietowany, wołowinę i indyka – po 5 proc. Zdecydowana większość sięga po drób – wynika z badania preferencji żywieniowych przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie SuperDrobiu. Są grupy wiekowe, w których aż 80 proc. respondentów przedkłada mięso drobiowe ponad inne. To przede wszystkim ludzie młodzi (w wieku 18-29 lat). Informuje o tym "Rzeczpospolita".
Na zmieniające się preferencje wpływają walory zdrowotne drobiu i jego niska kaloryczność, ale nie bez znaczenia jest również wizerunek całej branży. Już nie tylko poszczególne firmy płacą za działania promocyjne. Kampanie wizerunkowe realizowane są na rzecz całej branży, a pieniądze pochodzą w ogromnej mierze ze środków unijnych.
Akcje promujące polski drób realizowane są także poza granicami kraju. W Chinach trwają obecnie trzy kampanie zachęcające do kupowania polskiej i europejskiej żywności. W trwających właśnie ważnych targach dla importerów firmy wspiera minister rolnictwa Jan Ardanowski. Jest to warte podkreślenia o tyle, że wysocy polscy urzędnicy rzadko pojawiają się na ważnych wydarzeniach branżowych za granicą, uznając, że równie dobrze mogą delegować swoich podwładnych.
"Rzeczpospolita" zauważa, że są jednak kraje, wśród nich Chiny, w których ranga osoby reprezentującej rząd jest szczególnie istotna.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl