Dobra informacja dla kierowców nie tylko z Mazowsza. Wszystkie umowy na budowę ekspresowej trasy S7 łączącej Mazowsze z województwem warmińsko-mazurskim są już podpisane. W piątek podpisy złożono pod ostatnimi dwiema - na budowę odcinków ze Strzegowa do Pieniek (22 km) i z Pieniek do Płońska (13,7 km).
To ostatnie dwa z czterech odcinków drogi ekspresowej S7 na terenie województwa mazowieckiego przygotowywanych do przebudowy przez olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W grudniu 2017 roku podpisane zostały umowy na pozostałe dwa odcinki.
Wykonawcą blisko 36-kilometrowych odcinków z Płońska do Strzegowa na granicy Mazowsza będzie konsorcjum Strabag. Budowa będzie kosztowała prawie 828 mln zł. Oba odcinki mają być gotowe do 12 maja 2021 roku.
Całą inwestycję, obejmującą budowę 71 km drogi S7, podzielono na cztery odcinki realizacyjne - poza wymienionymi wyżej Napierki - Mława (14 km) i Mława - Strzegowo (21,5 km). Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.
Jak tłumaczy GDDKiA, "inwestycja polegać będzie na budowie drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska".
W ramach kontraktu powstanie dziewięć węzłów: Mława Północ, Mława Południe, Modła, Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie i Dłużniewo.