Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy obwodnicy Przecławia i Warzymic oraz nowego węzła drogowego Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6. W sumie ma powstać ok. 6,5 km drogi.
Najniższą ofertę złożyła firma Energopol Szczecin S.A., która zaproponowała ponad 140 mln zł, natomiast najdroższą - konsorcjum firma Gotowski - Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o., Trakcja PRKil S.A. i Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z.o.o. - w wysokości ponad 194 mln zł.
Wszystkie oferty przekroczyły kwotę, jaka została przeznaczona na tę inwestycję. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na nią 106,5 mln zł.
Każdy z oferentów zapewnił wydłużenie czas gwarancji do 10 lat oraz skrócenie czasu realizacji do 34 miesięcy.
Drogowcy nie poinformowali, kiedy konkretnie nastąpi rozstrzygnięcie przetargu. Mateusz Grzeszczuk ze szczecińsko oddziału GDDKiA powiedział, że planowane jest wystąpienie o zwiększenie środków na budowę obwodnicy.
Jak informuje GDDKiA budowa obwodnicy "doprowadzi do rozdzielenia ruchu lokalnego od ruchu tranzytowego". "Powstanie tej drogi znacznie poprawi skomunikowanie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych. W ramach inwestycji planowana jest również budowa nowego węzła drogowego Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6 przy jednoczesnym zamknięciu obecnie funkcjonującego węzła, który powstał w latach 30 ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów (południowe łącznice wykonane są z kostki brukowej)" - czytamy w przesłanym komunikacie.
Zakończenie budowy obwodnicy Przecławia i Warzymic planowane jest na 2021 r.