Dofinansowanie inwestycji ze środków UE wyniosło 174 mln zł. Budowa rozpoczęła się pod koniec 2014 roku. Wykonawcą było konsorcjum firm Mota-Engil Central Europe i Mota-Engil Engenharia e Construcao.
Obwodnica miasta budowana była w dwóch etapach. Osiem lat temu ukończony został pierwszy etap budowy, wówczas powstał przeszło sześciokilometrowy odcinek. Oddanie do użytku drugiej części trasy pozwala na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta.
"Nowa trasa ekspresowa jest doskonale skomunikowana z innymi, kluczowymi dla miasta drogami poprzez węzły Ostrów Wielkopolski Wschód i Ostrów Wielkopolski Południe. Komunikację lokalną zapewniają nowe drogi dojazdowe, a bezpieczeństwo ruchu - bezkolizyjne rozwiązania komunikacyjne z zastosowaniem 15 obiektów inżynierskich" - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
* Drożeje przejazd autostradami. Zobacz, którymi: *
W ramach projektu zmodernizowano 1,4 km fragment drogi krajowej nr 25 stanowiący wyjazd w stronę Kalisza.
GDDKiA podała, że po przekazaniu do ruchu nowego odcinka drogi nadal będą trwały prace wykończeniowe i porządkujące m.in. przy drogach serwisowych. Docelowo obwodnica będzie fragmentem trasy łączącej Śląsk z wybrzeżem Bałtyku.
Budowa obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego to jedna z dziewięciu dużych inwestycji drogowych realizowanych w Wielkopolsce przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przy udziale środków Unii Europejskiej.