- Lada moment pojawią się na drodze pierwsze samochody i ruch od tej pory będzie się odbywał po dwóch jezdniach - powiedziała rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.
Inwestycja między Sulechowem a Zieloną Górą została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na budowie drugiej jezdni drogi wraz z obiektami mostowymi i całą infrastrukturą poza jednym z mostów na Odrze, który ma powstać w miejscu rozebranego funkcjonującego dotychczas.
Rozbiórka starego mostu i budowa nowego w jego miejscu (w ciągu pierwszej jezdni) stanowi zakres II etapu inwestycji, który ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku. Do tego czasu na odcinku Sulechów - Zielona Góra mierzącym nieco ponad 13,3 km występować będzie jeszcze zwężenie do jednej jezdni na pierwszym z nowych mostów na Odrze.
Zgodnie z podpisaną w kwietniu 2015 r. umową pierwszy etap inwestycji miał się zakończyć w sierpniu br., jednak ze względu na konieczność poszerzenia zakresu prac naprawczych na pierwszej jezdni, czas na zakończenie wydłużono do połowy października.
Koszt realizacji obu etapów to blisko 300 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, a jej wykonawcą jest firma Strabag.
Zgodnie z planami GDDKiA S3 na lubuskim odcinku ma zyskać pełne parametry drogi ekspresowej do końca 2018 roku. Nadal trwają prace nad jej rozbudową o drugą jezdnię między Zieloną Górą i Nową Solą, a także budowa nowego odcinka S3 po nowym śladzie pomiędzy Nową Solą i Legnicą (woj. dolnośląskie).
Marcin Rynkiewicz