Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Izabela Trzaska
|

Drogi w Polsce. Koniec pierwszego etapu rozbudowy S3 między Sulechowem a Zieloną Górą

20
Podziel się:

Wydano pozwolenie na użytkowanie drugiej jezdni drogi ekspresowej S3 na odcinku między Sulechowem a węzłem Zielona Góra Północ. 20 października odbędzie się uroczyste zakończenie tej inwestycji. Krótko potem z nowej jezdni będą mogli korzystać kierowcy.

Drugi etap rozbudowy to rozbiórka starego mostu i budowa nowego w jego miejscu
Drugi etap rozbudowy to rozbiórka starego mostu i budowa nowego w jego miejscu (Jan Kaliński, WP)

- Lada moment pojawią się na drodze pierwsze samochody i ruch od tej pory będzie się odbywał po dwóch jezdniach - powiedziała rzecznik zielonogórskiego oddziału GDDKiA Anna Jakubowska.

Inwestycja między Sulechowem a Zieloną Górą została podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na budowie drugiej jezdni drogi wraz z obiektami mostowymi i całą infrastrukturą poza jednym z mostów na Odrze, który ma powstać w miejscu rozebranego funkcjonującego dotychczas.

Rozbiórka starego mostu i budowa nowego w jego miejscu (w ciągu pierwszej jezdni) stanowi zakres II etapu inwestycji, który ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku. Do tego czasu na odcinku Sulechów - Zielona Góra mierzącym nieco ponad 13,3 km występować będzie jeszcze zwężenie do jednej jezdni na pierwszym z nowych mostów na Odrze.

Zobacz także: Nowe drogi w Polsce. 397 km bez autostrad

Zgodnie z podpisaną w kwietniu 2015 r. umową pierwszy etap inwestycji miał się zakończyć w sierpniu br., jednak ze względu na konieczność poszerzenia zakresu prac naprawczych na pierwszej jezdni, czas na zakończenie wydłużono do połowy października.

Koszt realizacji obu etapów to blisko 300 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej, a jej wykonawcą jest firma Strabag.

Zgodnie z planami GDDKiA S3 na lubuskim odcinku ma zyskać pełne parametry drogi ekspresowej do końca 2018 roku. Nadal trwają prace nad jej rozbudową o drugą jezdnię między Zieloną Górą i Nową Solą, a także budowa nowego odcinka S3 po nowym śladzie pomiędzy Nową Solą i Legnicą (woj. dolnośląskie).

Marcin Rynkiewicz

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Marcin
7 lat temu
Jak zwykle w takim przypadku aż sie prosi o zdjęcie mapy z zaznaczonym nowym odcinkiem drogi. Ale na żadnym portalu tego nie robią, taki standard dziennikarstwa.
Tomasz
7 lat temu
Czyli to już ostatnie km dróg które powstają (umowy podpisane przez poprzedni Rząd) Ten rząd nie ma kasy na budowę dróg.
MAPA MAPA MAP...
7 lat temu
GDZIE JEST MAPA?????
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
Piotr
7 lat temu
Droga zrobiona, most nad odrą rozebrany czyli będą dwa pasy. Będzie jak zawszę korki korki i korki. W Gorzowie staliśmy teraz w ZG. równowaga musi być Polska myśl inżynieryjna.
Tomasz
7 lat temu
Czyli to już ostatnie km dróg które powstają (umowy podpisane przez poprzedni Rząd) Ten rząd nie ma kasy na budowę dróg.
Marcin
7 lat temu
Jak zwykle w takim przypadku aż sie prosi o zdjęcie mapy z zaznaczonym nowym odcinkiem drogi. Ale na żadnym portalu tego nie robią, taki standard dziennikarstwa.
pieta
7 lat temu
a taraz zjedzie sie caly rzad ekipy dobrej zmiany...i kolejny sukces...propagandy...nie zielona wyspa za tuska teraz jest to diamentowa wyspa.tylko ze jak w piatek wracam z pracy z tych zlych niemiec to na ringu berlina i dalej do kolbaskowa same polskie auta!!!!bez komentarza
dera
7 lat temu
Ciekawe ile ludzi zginie na zwężeni przez ten most ,a tak z ciekawosci ile metrów ma miec ten most ,,skoro będą go budować tyle lat