Ruszyły prace analityczne dotyczące budowy drogi A50 - tzw. Dużej Obwodnicy Warszawy - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.
- W ciągu kilku lat Warszawa będzie miała swoją pełną obwodnicę, ale już dziś wiemy, że ona nie wystarczy - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. - Dlatego przygotowujemy się do budowy tzw. trasy A50, czyli dużej obwodnicy Warszawy, która będzie przebiegać kilkadziesiąt kilometrów od stolicy.
Duża obwodnica Warszawy tzw. duży ring warszawski ma zostać ukończony przed oddaniem do użytkowania Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli do 2027 roku.
Analiza, którą rozpoczęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych, to pierwszy etap prac planistycznych, który ma pokazać najkorzystniejsze warianty nowej drogi. Po wybraniu najlepszego z nich GDDKiA zacznie przygotowywać Studium Korytarzowe, czyli dokładny plan przyszłej drogi.
- W pierwszej kolejności przeprowadzona zostanie analiza wskazująca na optymalne oddalenie wariantów przyszłej obwodnicy od granic miast - mówi wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz. - Uwzględnione zostanie również skomunikowanie z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym - podkreśla.
Oglądaj też: Obwodnica odciąży Poznań
Obecna obwodnica w ciągu tras S2 i S8 już teraz w szczytach natężenia ruchu jest bardzo mocno obciążona. Generalny Pomiar Ruchu przeprowadzony w 2015 r. zanotował na moście Grota Roweckiego średnio ponad 140 tys. pojazdów. Czasami, natężenie dochodzi nawet do 200 tys. Tłoczno robi się także na zachodnim wylocie z Warszawy i zachodnio-południowej obwodnicy w ciągu drogi S2, przypomina resort.
Aktualnie GDDKiA opracowuje Studium Korytarzowe dla drogi ekspresowej S10 Toruń - Płock - S7 (Nowy Dwór Mazowiecki) - S8 (Wołomin). W założeniu jeden z fragmentów drogi S10 ma stanowić północną obwodnicę stolicy, stając się elementem dużej obwodnicy Warszawy, podsumowano w materiale.