Pierwsze półrocze 2018 roku Wirtualna Polska zamknęła z zyskiem prawie 28 mln zł. To wynik o 65 proc. wyższy niż rok temu. Osiągnięty został dzięki rosnącym przychodom w obszarze mediów, jak i e-commerce. Dodatkowo Telewizja WP jest liderem stacji nadających na MUX8.
EBITDA segmentów online i tv przekroczyła 73 mln zł. To z kolei oznacza wzrost o prawie 32 proc. Przychody gotówkowe ze sprzedaży w segmencie online, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku, wzrosły o prawie 20%. Wzrost przychodów gotówkowych w segmencie tv to aż 172 proc.
Przychody w sumie wyniosły po pierwszym półroczu 259 mln zł. To wzrost o 16,6 proc. Najmocniej rósł segment telewizyjny. Tu sprzedaż urosła rok do roku aż o 172 proc. W segmencie online było to solidne 14,7 proc. Skorygowana EBITDA wyniosła niemal 76 mln zł. Oznacza to wzrost o prawie 26 proc.
- Za nami pierwszy kwartał od rozdzielenia zarządzania działalnością mediową i e-commercową. Wyniki potwierdzają, że dokonane zmiany były właściwe. Joanna Pawlak i Grzegorz Kruk dobrze odnaleźli się w nowych rolach - mówi Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.
W marcu br. Joanna Pawlak awansowała na stanowisko wiceprezesa WP Holding SA odpowiedzialnego za media (prezesa spółki WP Media SA, której właścicielem jest WP Holding SA), a Grzegorz Kruk na stanowisko wiceprezesa WP Holding SA odpowiedzialnego za spółki e-commerce.
Po tym, jak w lutym Telewizja WP osiągnęła pozycję lidera spośród stacji nadających na MUX8, jej przewaga w kolejnych miesiącach rosła. W lipcu 2018 udział stacji, w tak zwanej komercyjnej grupie widzów (16-49) wyniósł 0,45 proc.
Jednocześnie firma kontynuowała zmiany w zakresie sprzedaży reklamy internetowej. Jako pierwsza wprowadziła rewolucyjne rozwiązanie sprawiające, że reklamodawca płaci nie za wyświetloną reklamę, ale za to że internauta ją zobaczy. Wskaźnik tzw. widzialności reklam w lipcu 2018 wyniósł już 93 proc.
Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski. Prowadzi też portal o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak Money.pl, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie i dobreprogramy.pl. W branży e-commerce WP działa w zakresie turystyki, mody, urządzania wnętrz, usług finansowych oraz zdrowia.