W Polsce działa około 90 tys. sklepów dyskontowych, ale ich udział w rynku z roku na rok rośnie. Dziś mają już ponad 33 proc. udziału w sprzedaży żywności.
Na 90 tys. sklepów dyskontowych tylko 4 tys. należy do sieci handlowe - zauważa "Rzeczpospolita". To potęguje sukces tego formatu na polskim rynku. Sklepy te stale się rozwijają zdobywając coraz silniejszą pozycję w sprzedaży.
Według badań Nielsna już teraz ich udział w rynku stanowi 33,2 proc. - czytamy w dzienniku.
Dyskonty zdobywały rynek dzięki niskim cenom i przyciągnięciu oszczędnych, lub mniej zamożnych klientów. Teraz poprawiły standard sklepów i wprowadzają produkty z półki premium, czym podbierają klientów supermarketów.
Zobacz również: Dyskonty walczą nie tylko o Polaków. Lidl i Biedronka mają już kilkaset specjalnych sklepów
Jaka mocną pozycję są w stanie wypracować? – W Polsce dyskonty mogą liczyć na 40 proc. w rynku, dalej nie pójdą – przekonuje na łamach ”Rz” Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego. Z kolei sieci jego zdaniem dojdą do liczby 5 tys. placówek, ale dalej ich sklepy zaczną się kanibalizować. – Wtedy zaatakują pozycje sieci partnerskich i franczyzowych – przewiduje.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl