Na 13 listopada 2018 r. zaplanowano podpisanie umowy na projekt i budowę S52 Północnej Obwodnicy Krakowa. Obwodnicę zbuduje turecko-polskie konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź, które koszt realizacji zadania wyceniło na 1,42 mld zł.
Kontrakt parafowany ma być o godz. 14.30.
Dwujezdniowa S52, czyli Północna Obwodnica Krakowa, będzie mieć około 12,5 km długości. W ramach budowy tej obwodnicy Krakowa powstaną m.in. trzy tunele drogowe – pod rzeką Prądnik, a także pod wzgórzami Batowice i Syberia – których łączna długość wyniesie 1,6 km. Do tego zaplanowano budowę m.in. czterech węzłów: Modlnica, Zielonki, Węgrzce oraz Batowice – informuje serwis branżowy Inżynieria.com.
Wykonawcy będą mieli 47 miesięcy na przygotowanie projektu, wybudowanie drogi i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca), natomiast przy projektowaniu okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane.
Budowa ma się zakończyć w 2023 r.
Trasa przyczyni się do usprawnienia podróży z Krakowa w kierunku Kielc i Warszawy, Katowic i Wrocławia oraz Tarnowa i Rzeszowa. Szacuje się, że nową obwodnicą Krakowa będzie przejeżdżało średnio 30 tys. pojazdów na dobę.
Dzięki budowie północnego fragmentu Kraków zostanie otoczony ringiem. Obecnie obwodnica otacza miasto z trzech stron: zachodniej (DK94 oraz A4), południowej (A4) oraz wschodniej (S7).
Iwona Mikrut, rzecznik prasowa krakowskiego oddziału GDDKiA przypomniała niedawno, że jeszcze w pierwszym kwartale 2016 r. Północna Obwodnica Krakowa nie była przewidziana w sieci dróg krajowych.
- Nie była planowana taka droga krajowa. Dopiero zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 maja 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, Północna Obwodnica Krakowa znalazła się w sieci dróg krajowych, ciągu drogi ekspresowej S52.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl