Od 2015 r. płatników podatków dochodowych od osób fizycznych i prawnych czekają zmiany. Będą mogli wysyłać deklaracje do urzędu skarbowego tylko przez internet - o konsekwencjach nowych regulacji pisze _ Dziennik Gazeta Prawna _.
Podmioty, które co roku przesyłają fiskusowi formularze PIT i CIT, będą się musiały zaopatrzyć w elektroniczny podpis kwalifikowany. Będzie on konieczny do przesłania do urzędu skarbowego deklaracji z rozliczeniem podatku.
A to oznacza wydatki dla pracodawców i obsługujących ich biur księgowych. Zestaw do składania bezpiecznego e-podpisu może kosztować od stu kilkudziesięciu do trzystu złotych. Oferuje go w Polsce kilka firm. Do tego trzeba doliczyć koszty odnawiania certyfikatu. Jak podkreśla Katarzyna Maria Kukawka, doradca podatkowy z firmy Stone & Feather Tax Advisory, obsługa kwestii podatkowych może wymagać wyposażenia w e-podpis co najmniej dwóch osób w jednej firmie.
Zgodnie z proponowanymi przez resort finansów zmianami większe firmy nie będą mogły przesyłać druków papierowych, bo zdaniem projektodawcy, utrudniają one pracę urzędom skarbowym - urzędnicy muszą przenosić dane z formularzy do systemu komputerowego.
Więcej - w _ Dzienniku Gazecie Prawnej _.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Rekomendują wprowadzenie nowych podatków Przyjęty dzisiaj przez Komitet Stały RM projekt przewiduje wprowadzenie szeregu zmian. | |
Będą zmiany w PIT. Rząd nałoży nowe obowiązki Ministerstwo Finansów chce także by to urzędy skarbowe wypełniły za podatników zeznanie PIT. | |
Jedna z ustaw podatkowych Palikota przeszła Posłowie wszystkich klubów opowiedzieli się za dalszymi pracami nad nowelizacją ustawy o CIT i PIT. |