To efekt wartego 5,8 mln dolarów programu elektryfikacji transportu publicznego w tym mieście. W jego ramach w przyszłym roku miasto zakupi 30 kolejnych autobusów elektrycznych, a do 2025 r. cały transport publiczny będzie zeroemisyjny.
Autobusy Solarisa mają 78 miejsc siedzących, ich zasięg na jednym ładowaniu wynosi 105 km. Kluż-Napoka to nie jedyny potencjalny klient Solarisa w Rumunii. W najbliższym czasie plany wyposażenia transportu publicznego w 100 „elektryków” ma Bukareszt. Trzydzieści kolejnych chce nabyć inne rumuńskie miasto, Suczawa.
To wynik działań rumuńskiego rządu w zakresie rozwoju elektromobilności w tym kraju. W styczniu tego roku prezydent Klaus Iohannis podpisał ustawę, która zobowiązuje samorządy do wdrażania ekologicznego transportu. Od przyszłego roku pojazdy przyjazne dla środowiska muszą stanowić 30 proc. z nabywanego taboru. Podobne obowiązki zostaną nałożone za dwa lata także na floty taksówek.
Czytaj też: Elektromobilność może wstrząsnąć budżetem
Własny plan rozwoju elektromobilności ma Polska, m. in. dlatego udziałem w zakupie udziałów w Solarisie jest Polski Fundusz Rozwoju.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl