Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Agata Kalińska
|

Nowe pociągi dla Podkarpacia. Pesa przekazała trzy składy

19
Podziel się:

Są nowe, mają 160 miejsc siedzących i mogą jechać 160 km/godz. Takie pociągi będą jeździć w województwie podkarpackim. Bydgoska Pesa właśnie przekazała województwu trzy składy.

Elf2 na podkarpackich torach
Elf2 na podkarpackich torach (mat. prasowe)

Jak zapewnia producent, pociągi są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Są też wyposażone w przyciemniane szyby, przewijak, biletomaty obsługujące transakcje bezgotówkowe i gotówkowe, specjalne uchwyty do mocowania rowerów i klimatyzację, gniazdka elektryczne oraz energooszczędne oświetlenie LED.

Zobacz także: Zobacz też: Wypadek w Smętowie. Minister Adamczyk: Trwa wyjaśnianie przyczyn

- Przeglądając rankingi najbardziej przyjaznych mieszkańcom, inwestujących w ich jakość życia, stwarzających warunki dla biznesu miast i województw, od kilku już lat w ścisłej czołówce znajdujemy Podkarpackie i Rzeszów. Cieszę się, że my w Bydgoszczy - z dystansu 600 km - nie przyglądamy się biernie niesamowitej karierze tego regionu, ale mamy swój znaczący udział w konsekwentnej realizacji tak śmiałej wizji jego rozwoju – mówił prezes Pesy Robert Świechowicz.

W sumie województwo zamówiło w Bydgoszczy siedem pociągów. Zapłaci za nie łącznie 140 mln zł.

Elfy 2 poza Podkarpaciem będą jeździć także na Śląsku i w Wielkopolsce. Pociąg został też nagrodzony na tegorocznych targach kolejowych Trako. Money.pl zwiedził wtedy jego wnętrze.

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(19)
WYRÓŻNIONE
GAMA
7 lat temu
Wielkie rozwijanie Podkarpacia - a ja uważam że to jest wielkie zwijanie i niszczenie Podkarpacia - wyłączanie linii kolejowych - zamknięto wziętą linie od Gorlic przez Krosno, Jasło, Sanok do Zagórza. Zamknięto linie kolejową do Słowacji trasę Sanok Komańcza Nowy Łupków do Medzialaborce. Piękna miejscowość Komańcza odcięto od kolejowej łączności połączeń Polskie koleje robią się tylko dla bogaczy. Po prostu - odcinają Bieszczady od łatwej dostępności dla turystów niezmotoryzowanych. Swoją drogą - Kolejkę Bieszczadzką też trasą ograniczają - jest coraz krótsza. Komu Wy wciskacie kit że rozwijacie połączenia kolejowe na Podkarpaciu. Przywróćcie połączenia bieszczadzkie to wtedy będzie Wam można wierzyć że się rozwijacie. Dlaczego nie ma połączeń kolejowych do Krościenka TAKA PRAWDA
Viktor
7 lat temu
Elegancko, takim taborem to można jeździć.
Peronowy
7 lat temu
Oby tylko nadążyli z remontami torowisk ,bo to co ze wyprawia na centralnej magistrali kolejowej ,to zgroza nad zgrozami
NAJNOWSZE KOMENTARZE (19)
Viktor
7 lat temu
Elegancko, takim taborem to można jeździć.
GAMA
7 lat temu
Wielkie rozwijanie Podkarpacia - a ja uważam że to jest wielkie zwijanie i niszczenie Podkarpacia - wyłączanie linii kolejowych - zamknięto wziętą linie od Gorlic przez Krosno, Jasło, Sanok do Zagórza. Zamknięto linie kolejową do Słowacji trasę Sanok Komańcza Nowy Łupków do Medzialaborce. Piękna miejscowość Komańcza odcięto od kolejowej łączności połączeń Polskie koleje robią się tylko dla bogaczy. Po prostu - odcinają Bieszczady od łatwej dostępności dla turystów niezmotoryzowanych. Swoją drogą - Kolejkę Bieszczadzką też trasą ograniczają - jest coraz krótsza. Komu Wy wciskacie kit że rozwijacie połączenia kolejowe na Podkarpaciu. Przywróćcie połączenia bieszczadzkie to wtedy będzie Wam można wierzyć że się rozwijacie. Dlaczego nie ma połączeń kolejowych do Krościenka TAKA PRAWDA
Marcin
7 lat temu
nie lepiej było kupić pendosrino wina tuSSka
dfb
7 lat temu
polacy poczytajcie kometarze, można się uśmiać co obca propaganda próbuje nam wcisnać:) bądźmy na to odporni:)
fisher
7 lat temu
kupujcie gnioty z pesy, to bedziecie stai w polu jak wzoraj pod puszkowem...