Choć Emperia Holding, właściciel sieci sklepów Stokrotka nie zgadza się z sądowymi argumentami swojego akcjonariusza i konkurenta Eurocash, to będzie musiała odpowiedzieć na pozew. Spółka dostała na to miesiąc.
Eurocash jest jednym z mniejszych akcjonariuszy Emperii, ale próbuje utrudnić przejęcie spółki przez litewską Maxima Grupe. Zakwestionowany został w sądzie nowy zapis statutu, który de facto likwiduje tzw. opcję sprzedaży, czyli obowiązek zakupu po wezwaniu wszystkich akcji, gdyby Maxima udało się przejąć powyżej 50 proc. akcji w wezwaniu po 100 zł za sztukę.
Jak podawała w styczniu Emperia, postanowienie sądu o zabezpieczeniu roszczenia Eurocash pozostaje bez wpływu na spełnienie warunkuwezwania przez Maxima Grupe do sprzedaży 100 proc. akcji Emperii Holding. Mimo to termin wezwania przesunięto. Podaną przyczyną było jednak wyczekiwanie na zgodę UOKiK, które przygląda się sprawie już prawie cztery miesiące.
Przyjmowanie zapisów rozpoczęło się 14 grudnia br. i pierwotnie miało być prowadzone do 21 lutego 2018 r. Jednak termin przesunięto do 16 marca. Przewidywane rozliczenie transakcji nastąpi 22 marca.
- Otrzymanie pozwu sądowego i konieczność złożenia odpowiedzi nie wpływa w żaden sposób na przebieg tego wezwania i jego ustalony harmonogram - podała money.pl Emperia.
Tylko Eurocash był przeciw
Spółka podała, że „nie zgadza się z argumentami podniesionymi przez Eurocash w treści pozwu”. Zarazem podejmie działania zmierzające do ochrony swojego interesu, czyli m.in. złoży odpowiedź na pozew w wyznaczonym terminie.
Sprzeciw wobec uchwały z 20 grudnia ub.r. o zmianie statutu zgłosiła jedynie spółka Eurocash. Na grudniowym nadzwyczajnym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy uchwałę o zmianie statutu poparli akcjonariusze reprezentujący ponad 98 proc. głosów.
Litewski inwestor ogłosił wezwanie do sprzedaży akcji Emperii po cenie 100 zł za akcję. Wezwanie obejmuje 12 342 027 akcji Emperia Holding, stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego spółki.
Maxima Grupe jest spółką holdingową, do której należą sieci handlowe Maxima (na Litwie, Łotwie i w Estonii), T-MARKET (w Bułgarii), ALDIK (w Polsce) oraz internetowy sklep spożywczy Barbora.