Empik.com uruchomi w marcu nową odsłonę swojej platformy internetowej, poinformował dyrektor Empik Ecommerce Szymon Bujalski. Stawia m.in. na maksymalizację efektów dzięki omnichannel z siecią Empik i liczy na wyraźne przyspieszenie dynamiki odwiedzin i wskaźnika konwersji serwisu.
- Nowa strona to początek zmian, jakie realizujemy w ramach działań zmierzających do wdrożenia pełnego omnichannel. Mamy w ofercie kilkaset tysięcy produktów, ale wprowadzamy kolejne nowe kategorie. W efekcie w nowym portalu postawiliśmy szczególnie na zmiany mające m.in. na celu ułatwienie zarządzania kategoriami i cross-selling. Celem nowej strony jest znaczna poprawa konwersji odwiedzin (o min. 20 proc. r/r w ujęciu like-for-like z 3,42 proc. za ub.r.) i większa dynamika ruchu niż w ub.r. kiedy wzrost wyniósł 12 proc. r/r i przekroczył łącznie 100 mln odwiedzin - powiedział Bujalski podczas prezentacji wersji beta nowej strony.
- W ramach zmian wprowadzamy spójną wizualizację naszych kanałów online i offline. W kolejnych miesiącach pojawią się kolejne nowe rozwiązania w ramach omnichannel. Mocniej postawimy np. na usługę click&collect (kliknij i odbierz), która będzie sukcesywnie wprowadzana na cały kraj. Kolejne projekty mają 'drastycznie' zwiększyć ofertę serwisu - dodał szef platformy.
Według słów Bujalskiego wersja mobilna serwisu ruszy kilka tygodni później niż wersja PC. Rozważana jest ponadto w tym roku usługa dostawy tego samego dnia, realizowana z partnerem - w pierwszym etapie w wybranych miastach.
Jak podali przedstawiciele Empik.com, w 2016 r. średniomiesięcznie strona miała ok. 8,5 mln odwiedzin, w tym w grudniu wynik sięgnął 14 mln. W ub.r. serwis odnotował 4 mln wysłanych paczek. Według słów przedstawicieli Empik, współczynnik konwersji strony rósł ponad 10 proc. w ub.r. (w tym o 20 proc. r/r w samym grudniu).
W 44 proc. transakcji użyto urządzenia mobilnego, a w 56 proc. rozpoczęcie zakupu zaczęło się od mobile. Jednocześnie, jak podkreślono, 84 proc. transakcji multi-device kończy się na PC. Empik ma 200 tys. pobrań aplikacji mobilnej i 4 proc. ruchu w Empik.com jest generowane przez aplikację. Tymczasem 20 proc. posiadaczy smartfonów kupuje przez aplikację. Jak wskazano, aż 80 proc. użytkowników aplikacji to członkowie programu lojalnościowego serwisu.
Bujalski zaznaczył, że prace deweloperskie nad nowym serwisem były realizowane wewnętrznie. Spółka współpracuje za to z amerykańską firmą w zakresie analizy bigdata.
Empik Media & Fashion jest spółką holdingową wchodzącą w skład Grupy EMF, która działa w szczególności na rynku dystrybucji książek i multimediów m.in. za pośrednictwem salonów Empik oraz sklepu internetowego empik.com.