Sprzedawca, dystrybutor i producent energii wprowadza nowy, jednolity system informatyczny, który m.in. liczy i wystawia faktury, oraz rejestruje kontakty z klientami. Dzięki nowemu rozwiązaniu, spółce łatwiej niż dotąd będzie obsługiwać klientów. Wdrażany system umożliwi też klientom korzystanie z elektronicznego biura obsługi.
Do tej pory nowy system informatyczny objął klientów spółki z obszaru szczecińskiego i bydgoskiego. Obecnie zmiany wprowadzane są w okolicach Poznania i Zielonej Góry. Na przełomie grudnia i stycznia cały proces zakończy się przeniesieniem do nowego systemu klientów z okolic Gorzowa Wielkopolskiego.
Najważniejsza zmiana wiążąca się z nowym systemem dotyczy faktur, na których pojawi się nowy numer konta bankowego do wpłat należności za prąd. Jak powiedział w środę wiceprezes Enei ds. handlowych Grzegorz Kinelski, każdy klient będzie miał odtąd indywidualny numer rachunku.
- Dzięki temu uiszczane przez niego wpłaty będą trafiały bezpośrednio na jego indywidualne konto. Unikniemy już takich przypadków, gdy klient miał jednocześnie zadłużenie i nadpłatę - tak bywało w przypadku wykorzystywanych dotąd systemów - powiedział.
Kinelski dodał, że przy okazji wprowadzanych zmian, spółka ostrzega przed oszustami, którzy mogą próbować wyłudzać pieniądze.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości co do nowego numeru konta można do nas dzwonić na infolinię. Autentyczność nowego numeru będzie można też sprawdzić na naszej stronie internetowej - powiedział.
Jak dodał, przy okazji zmian systemu i zmian numerów rachunku w obszarze szczecińskim i bydgoskim, próby oszustw były sporadyczne. W kilku stwierdzonych przypadkach próby wyłudzenia pieniędzy na fałszywy numer konta bankowego były wykrywane przez samych klientów.
- Dla zwiększenia bezpieczeństwa ustaliliśmy, że numer rachunku będzie podobny dla wszystkich klientów danego obszaru. Po pierwszych dwóch cyfrach kontrolnych banku, w numerze następuje dwanaście cyfr, które są takie same np. dla wszystkich klientów z Poznania i okolic. Ciąg dalszy numeru jest już indywidualny dla każdego klienta. Prosimy o porównanie otrzymanego nowego rachunku z wzorem - wyjaśnił Grzegorz Kinelski.
Po wdrożeniu nowego systemu informatycznego, od początku 2016 roku Enea udostępni klientom z Poznania i okolic elektroniczne biuro obsługi. Jak wyjaśnił Grzegorz Kinelski, za jego pośrednictwem będzie można przez internet m.in. sprawdzić saldo, kupić kody do liczników przedpłatowych, czy zamówić e-fakturę. Elektroniczne biuro obsługi klienta obecnie dostępne jest już dla klientów z obszaru szczecińskiego i bydgoskiego.
Enea ma prawie 2,5 mln klientów. Sprzedaje prawie 13 proc., produkuje prawie 9 proc. energii wykorzystywanej w Polsce. Dba o bezpieczeństwo dostaw prądu do mieszkańców północno-zachodniej części kraju.