Szykuje się rewolucja na Facebook. Już wkrótce zobaczysz więcej postów swoich znajomych i członków rodziny niż tych, wrzucanych np. przez firmy. Zmiany oznaczają poważny problem dla fanpage marek oraz mediów.
Facebook ogłosił zmianę w algorytmie pozycjonującym posty w "Aktualnościach". Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. Dzięki niej Facebook będzie wybierał posty, które mają największe szanse na interakcje ze znajomymi i umieszczał je wyżej w" Aktualnościach". W tym celu treści zamieszczane przez rodzinę i przyjaciół zyskają wyższy priorytet od publicznych wpisów - zgodnie z wartościami stojącymi za funkcjonowaniem "Aktualności".
Zmiana ta może uderzyć w firmy, wydawców i marki, które publikują treści dotyczące ich działalności oraz ich produktów.
O tych zmianach Facebook powiadomił zarówno na swojej stronie www, jak i we wpisie szefa i twórcy portalu - Marka Zuckerberga.
Mark Zuckerberg przyznał m.in., że Facebook chce odbudować pierwotną ideę, jaka przyświecała stworzeniu tego serwisu. Chodził przede wszystkim o zbliżanie do siebie użytkowników i zacieśnianie relacji pomiędzy nimi.
* Tak wygląda centrum danych Facebooka *
Facebook nie owija w bawełnę i wyraźnie wskazuje na to, że nowa polityka może uderzyć w działające w serwisie funpage firmowe, poszczególnych marek czy wydawców i mediów. Treści udostępniane i komentowane przez niewielką liczbę użytkowników będą mocno ograniczane.
Będzie wyjście z tej sytuacji. Jeśli będziemy chcieli oglądać treści z konkretnych użytkowników, np. marek czy firm, będziemy musieli nadać im odpowiedni priorytet w ustawieniach.