Sieć społecznościowa Facebook wydała już 6 milionów funtów na billboardy i reklamę telewizyjną w tym roku. Warta zauważenia jest zmiana podejścia do reklamy. Facebook nie ujawnił dlaczego zdecydował się na kampanią reklamową tradycyjnymi metodami.
Facebook, który zarabia fortunę zachęcając reklamodawców do zwiększania wydatków reklamowych w internecie zaczyna teraz własną kampanię w Wielkiej Brytanii, która skupia się na tradycyjnych kanałach reklamowych. Według danych Nielsen, wydatki Facebooka na reklamę tradycyjną w tym roku wyniosły 6 mln funtów, podczas gdy w całym zeszłym roku wyniosły 16.000 funtów.
Od początku kampanii, która ruszyła w lutym tego roku, Facebook wydał w Wlk. Brytanii 3 mln funtów na reklamę telewizyjną, 1,5 mln na reklamę zewnętrzną, 900.000 funtów na reklamę w kinach i 600.000 w prasie, wylicza Nielsen.
Ta kwota wydaje się nieduża w kontekście rocznych przychodów Facebooka, które wynoszą 12,4 mld dolarów, lub też w porównaniu z wartością brytyjskiego rynku reklamy szacowaną na 18 mld funtów. Warta zauważenia jest jednak zmiana podejścia do reklamy. Facebook nie ujawnił dlaczego zdecydował się na kampanią reklamową tradycyjnymi metodami.
Według Shauna Gregory z firmy Exterion Media zajmującej się kampanią reklamową w londyńskim metrze, Facebook stanie się jednym z głównych reklamodawców w ciągu najbliższych kilku lat. Facebook podwoił swoje wydatki reklamowe w 2014 w porównaniu z 2012 r. do 135 mln USD.
Czytaj więcej w Money.pl