Użytkownicy Facebooka będą mogli publikować filmy, w których wykorzystają muzykę należącą do Universal Music - zakłada umowa licencyjna podpisana przez obie firmy. Dzięki temu Facebook chce mocniej postawić na rozwój treści wideo w swoim serwisie.
Szczegóły dotyczące umowy nie zostały ujawnione. Wiadomo natomiast, że muzykę od Universalu będą mogli też wykorzystywać użytkownicy Instagrama i modułu do obsługi rzeczywistości wirtualnej Oculus.
Do tej pory serwis wzywał do usunięcia filmów, w których nielegalnie użyto muzyki od Universalu, w związku z naruszeniem praw autorskich.
Jak pisze Reuters, podpisanie tej umowy pokazuje, że Facebook coraz mocniej stawia na obecność treści wideo. Więcej takich treści ma zatrzymać użytkowników w serwisie na dłużej i przyciągnąć reklamodawców.
Facebook podpisuje umowę z Universalem kilka dni po tym, jak na podobny krok zdecydował się serwis Youtube. Ten ostatni podpisał też umowę o współpracy z drugim gigantem - Sony.