Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|

Feniksy wyjeżdżają na tory

2
Podziel się:

Zmodernizowane przez poznańskie zakłady H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych elektryczne zespoły trakcyjne EN57 – FPS (FENIKS 57), których właścicielem jest Polski Tabor Szynowy wyjadą na tory.

Feniksy wyjeżdżają na tory
(Agencja Gazeta)

Zmodernizowane przez poznańskie zakłady H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych elektryczne zespoły trakcyjne EN57 – FPS (FENIKS 57), których właścicielem jest Polski Tabor Szynowy wyjadą na tory. Dzięki porozumieniu, podpisanemu pomiędzy: H. Cegielskim – Fabryką Pojazdów Szynowych, Polskim Taborem Szynowym i Przewozami Regionalnymi, największy krajowy przewoźnik kolejowy rozpocznie ich próbną eksploatację.

FENIKS 57 to kompleksowo zmodernizowane przez H. Cegielskiego – Fabrykę Pojazdów Szynowych pociągi elektryczne. Charakteryzują się nowoczesnym wnętrzem i wieloma udogodnieniami dla pasażerów oraz maszynistów. Posiadają m.in. zintegrowany system informacji pasażerskiej, klimatyzację oraz monitoring przestrzeni. Zespół trakcyjny zapewnia również komfortowe warunki przejazdu dla osób niepełnosprawnych – każdy z pojazdów wyposażony jest w pomosty, po których swobodnie może wjechać wózek inwalidzki.

– FENIKS 57 to pojazd wygodny i przyjazny, wierzę, że pasażerowie POLREGIO będą mieli okazję się o tym już wkrótce przekonać i ocenić efekt modernizacji dokonanej w Fabryce Pojazdów Szynowych H. Cegielski. Szczególnie, że jest to najbardziej zaawansowana przebudowa pojazdów, których korzenie sięgają lat 60-tych – mówi, Prezes Zarządu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych.

Obecnie gotowe są wszystkie z 20 zmodernizowanych w poznańskim H. Cegielski – FPS elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, które zostały zakupione przez Polski Tabor Szynowy w 2015 roku.

Polski Tabor Szynowy oferuje zmodernizowane Feniksy polskim przewoźnikom w formie sprzedaży, ale również dzierżawy.

– Nazwa nie jest przypadkowa. Z racji skali przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa, bo standard pojazdów i wysoka jakość modernizacji sprawiają, że w żaden sposób nie przypominają one pierwowzoru. Dwa pierwsze składy, które wyruszają dziś w barwach POLREGIO są dla nas symbolicznym otwarciem na współpracę z szeroko pojętym rynkiem – powiedział Adam Laskowski, Prezes Zarządu Polskiego Taboru Szynowego.

Podpisaniu porozumienia towarzyszyła konferencja z udziałem Agencji Rozwoju Przemysłu S.A., w której nadzorze właścicielskim znajdują się sygnatariusze porozumienia.

– Jednym z priorytetów Agencji Rozwoju Przemysłu jest wspieranie procesów restrukturyzacji i rozwoju polskich przedsiębiorstw. Nasza aktywność na tym polu przynosi rezultaty, czego modelowym przykładem są skutecznie odbudowujące swoją pozycję rynkową Przewozy Regionalne, a kolejnym - nowa oferta Polskiego Taboru Szynowego w postaci Feniksów 57, których modernizację przeprowadzono w zakładach H. Cegielskiego. Chcemy, aby w Poznaniu były realizowane kolejne projekty tak ważne dla branży kolejowej. Jestem przekonany, że zmodernizowane przez zakłady Cegielskiego nowoczesne pojazdy już wkrótce będą jeździć nie tylko w Wielkopolsce, ale i w pozostałych regionach Polski – powiedział Marcin Chludziński, Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu S.A.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
gość
7 lat temu
Ciekawe jak wychodzi finansowo modernizacja takiego kanarka ? Ile drożej kosztowałoby wyprodukowanie takiego od podstaw ?
Pendolino
7 lat temu
Zawsze to Polskie!
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
gość
7 lat temu
Ciekawe jak wychodzi finansowo modernizacja takiego kanarka ? Ile drożej kosztowałoby wyprodukowanie takiego od podstaw ?
Pendolino
7 lat temu
Zawsze to Polskie!