Szwajcarski koncern Nestle zgodził się sprzedać swój amerykański dział słodyczy innemu europejskiemu gigantowi branży spożywczej - włoskiemu Ferrero. Nestle zainkasuje 2,8 mld dol. w gotówce i skupi się na sprzedaży w USA kawy, zdrowej żywności i karmy dla zwierząt.
Nestle pozbywa się działu, który - podobnie jak cała branża słodyczy w USA - zanotował duży spadek obrotów. W 2016 roku sprzedaż słodyczy Nestle osiągnęła wartość 900 mln dol. na rynku którego wartość wyniosła 8 mld dol.
Szwajcarski gigant przekonuje, że sprzedaż działu słodyczy nie oznacza jego mniejszego zaangażowania w amerykański rynek.
Rynek słodyczy w USA przeżywa obecnie silny kryzys. Jak pisze agencja Bloomberg, amerykański Hersheys redukuje zatrudnienie o 15 proc., natomiast szwajcarski producent czekolad Lindt zanotował najsłabszą sprzedaż od 2009 roku.
Znane głównie z produkcji Nutelli Ferrero wykorzystuje ten kryzys do znacznego zwiększenia swojej obecności na amerykańskim rynku. Włoska rodzinna firma już w zeszłym roku kupiła firmy Ferrara Candy i Fannie May.