FlixBus powstał w 2013 roku. W 2016 roku przewoził już 30 milionów pasażerów. Europejski lider wkracza na polski rynek i zastępuje czerwone autokary zielonymi.
O zacieśnieniu współpracy między PolskimBusem a FlixBusem poinformowały w poniedziałek władze obu firm.
- FlixBus, dzięki integracji platformy sprzedażowej oraz siatki połączeń firmy PolskiBus.com, stworzy najatrakcyjniejszą ofertę dalekobieżnych połączeń autobusowych dla polskich pasażerów. Zaoferuje nowe połączenia krajowe i międzynarodowe z kilku polskich miast do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowację - informują władze niemieckiej firmy.
Jak tłumaczy Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus na Polskę, rozszerzenie współpracy z PolskimBusem umożliwi polskim pasażerom dostęp do całej europejskiej siatki połączeń FlixBusa.
A ta jest największa w Europie. Zielone autobusy kursują 200 tys. razy dziennie do 1,4 tys. miast w 26 krajach na Starym Kontynencie. Firma działa też w USA.
Powstały w lutym 2013 roku w Niemczech jako start-up FlixBus zatrudnia ponad tysiąc pracowników oraz ponad 6 tysięcy kierowców w 250 partnerskich firmach autobusowych.
W lokalnych siedzibach w Berlinie, Monachium, Paryżu, Zagrzebiu, Mediolanie i Kopenhadze zespół FlixBusa zajmuje się m.in. planowaniem sieci, obsługą klienta, marketingiem i sprzedażą. Lokalni partnerzy odpowiadają za flotę zielonych autokarów.