- "Gazeta Wyborcza" tylko online, bez wydania papierowego? Nawet w bardzo odległej przyszłości tak się nie stanie - zapowiada w rozmowie z money.pl Bartosz Hojka, prezes zarządu Agora SA, prognozując poprawę sytuacji na rynku prasy.
- Biznes prasowy jest rentowny, ale te rentowność się zmniejsza - przyznaje Bartosz Hojka, zapowiadając jednocześnie odwrócenie trendu, możliwe że już w przyszłym roku. Jego zdaniem globalne wyzwanie, czyli przenoszenie się czytelników prasy i budżetów reklamowych do internetu już w przyszłym roku powinno zmienić się z zagrożenia w potencjał.
Jak podkreśla prezes Agory, kluczową sprawą jest zmiana dotychczasowego modelu dystrybucji prasy: - Mamy 55 tysięcy cyfrowych subskrypcji "Gazety Wyborczej", a te nowe metody dystrybucji pozwolą nam dotrzeć do 20 milionów Polaków, którzy chcieliby czytać "Gazetę" za granicą - mówi Bartosz Hojka.
Szef Agory przekonuje też, że odbiorcy wydań elektronicznych na tabletach i smartfonach czytają regularniej, a do tego wyraźnie widać, że Polacy oswajają się z ideą płacenia za treści w internecie. Więcej w materiale wideo.