Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Izdebska-Białka
|

Gdański terminal kontenerowy DCT rośnie. Imponujący wzrost przeładunków

12
Podziel się:

Gdański terminal kontenerowy DCT rośnie w imponującym tempie. W I kwartale zwiększył przeładunki o niemal połowę. Dzięki rozbudowie Polska uniezależni się od portów Morza Północnego i rozwinie transport intermodalny.

Na zdjęciu: Przeładunek 9-milionowego kontenera w DCT Gdańsk
Na zdjęciu: Przeładunek 9-milionowego kontenera w DCT Gdańsk (Mateusz Ochocki/KFP/REPORTER)

Jak pisze "Rzeczpospolita", gdański głębokowodny terminal DCT (Deepwater Container Terminal) jest obecnie największym tego typu portem na Bałtyku i szansą na zwiększenie transportu intermodalnego. Gdy zostanie rozbudowany, stworzy okazję do uniezależnienia się Polski od portów Morza Północnego.

Od stycznia do marca tego roku DTC przeładował blisko 471,6 tys. kontenerów. Rok wcześniej, w tym samym czasie, było to 324,8 tys.

Zobacz także: Zobacz także: Kolos w Gdańsku

Jak mówi gazecie Adam Żołnowski z DCT Gdańsk, gdański terminal już teraz jest 16. terminalem kontenerowym w Europie i 93. na świecie.

W ubiegłym roku zostało uruchomione drugie nabrzeże. Dzięki temu zwiększyły się możliwości przeładunkowe portu, i to prawie dwukrotnie. Pojawili się też nowi armatorzy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
ayna
7 lat temu
Stambuł daje 3/4 dochodów z portów. Tusk likwidując stocznie dawał zarabiać portom niemieckim, za to dostał posadkę w Brukseli. Dlatego pani Merkel ogłosiła, ze pozostaje na II kadencję i nikt z tym nie dyskutował.
Opp
7 lat temu
W takim razie czekamy na odpowiednią dyrektywę unijną, lub protesty ekoterrorystów.
Lech
7 lat temu
W kalifacie niemieckim goście napadają na tiry. Bezpieczniej jest w Polsce przeładowywać towary.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
ip
7 lat temu
A kto był pomysłodawcą i doprowadził do zbudowania Portu Północnego i kolejowej linii węglowej? To pytanie do tego nieszczęśnjika- radnego wojewódzkiego Ślaskiego Sejmiku..
Lech
7 lat temu
W kalifacie niemieckim goście napadają na tiry. Bezpieczniej jest w Polsce przeładowywać towary.
ayna
7 lat temu
Stambuł daje 3/4 dochodów z portów. Tusk likwidując stocznie dawał zarabiać portom niemieckim, za to dostał posadkę w Brukseli. Dlatego pani Merkel ogłosiła, ze pozostaje na II kadencję i nikt z tym nie dyskutował.
Patrycja89
7 lat temu
co na to niemieckie PO ??? jakie instrukcje z Berlina ? bo przecież mamy już port w Hamburgu po co nam w Polsce......
Opp
7 lat temu
W takim razie czekamy na odpowiednią dyrektywę unijną, lub protesty ekoterrorystów.